Commercial Project Manager

OmrådeFinspång
Publicerad2025-12-09
Ansök senast2026-05-28

Om jobbet

Din nya roll Vi söker en Commercial Project Manager till ett ledande energiföretag i Finspång. Här får du en central roll i företagets serviceprojekt och ansvarar för de kommersiella och finansiella delarna genom hela projektens livscykel.

I den här rollen arbetar du tätt tillsammans med projektledare och det övriga projektteamet. Du ansvarar för att säkerställa att projekten drivs med god ekonomi, korrekt rapportering och hög kvalitet. Kundnöjdhet och tydlig kommunikation är viktiga delar av ditt arbete.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Ansvara för samtliga kommersiella och finansiella frågor i projekten - exempelvis redovisning, juridik, skatt och valuta.

Följa upp, styra och optimera projektens ekonomiska resultat, såsom bruttomarginal och kassaflöde.

Förbereda och kvalitetssäkra kommersiell dokumentation inför projektmöten.

Säkerställa att projektens redovisning och rapportering följer IFRS15, lokala regelverk och interna riktlinjer.

Registrera och hålla projektdata uppdaterad i system som SAP och projektportaler.

Initiera fakturering utifrån projektens framdrift och avtalade villkor.

Hantera garantier, säkerheter och andra finansiella åtaganden kopplade till projekten.

Stödja projektledaren i risk- och möjlighetsanalyser samt i arbetet med att förebygga och följa upp avvikelser.

Bidra till att erfarenheter och förbättringsförslag tas tillvara inom organisationen.

Här erbjuds du en möjlighet att arbeta i en utvecklande roll där du får stort eget ansvar och blir en nyckelperson i företagets serviceverksamhet. Hos dem får du arbeta nära både teknik och affär, i en miljö där du kan växa och bidra till långsiktig framgång.

FöretagspresentationVår kund hittar ni inom industritillverkningen och de arbetar uteslutande med innovationer. Här är lagkänslan av stor vikt och man anser att mångfald skapar möjlighet för att nå framgång.

Bra att känna tillUppdragets omfattning: Heltid, 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: Enligt överenskommelse Slut: Initialt 6 månader, med möjlighet till förlängning I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du

Relevant akademisk examen.

Erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter med kommersiellt fokus och ekonomi.

Har god systemvana, gärna med erfarenhet av SAP och Excel

Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Är analytisk, strukturerad och har lätt för att samarbeta.

Meriterande: Kunskap i verktyg som Power BI eller Tableau.

Vi erbjuder

Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension

Friskvårdsbidrag samt personalrabatter och erbjudanden via Benifex (ex. inom hälsa, fritid, transport och sjukvård)

Flexpension och tillgång till Lifeplan pensionstjänst

Extra ersättning vid föräldraledighet

Företagshälsovård

Långsiktiga uppdrag och personlig kontakt med din konsultchef

Möjlighet att bygga värdefull erfarenhet, nätverk och framtida utveckling

Välkommen med din ansökan

Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum - vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

JobBusters Aktiebolag

FöretagJobBusters Aktiebolag
Visa alla jobb för JobBusters Aktiebolag

Liknande jobb

Projektadministratör till Skellefteå Kraft

Wikan Personal

Skellefteå30/11 - tills vidare
Rekommenderat