Channel Manager Customer Service

OmrådeStockholm
Publicerad2025-11-18
Ansök senast2025-12-18

Om jobbet

Vi söker en erfaren Channel Manager till ett uppdrag inom kundserviceområdet, där du får en central roll i att leda och utveckla samarbetet med externa leveranspartners. Uppdraget avser att täcka upp för en föräldraledighet och kräver en person som tidigare arbetat i liknande funktion med mycket goda resultat.

I rollen arbetar du nära kundserviceorganisationen och ansvarar för att styra, följa upp och förbättra leveransen från tredje part. Du behöver ha en taktisk höjd, förstå affären och driva kravställning, analys och uppföljning med tydligt fokus på kvalitet och måluppfyllelse. Arbetet sker på plats minst tre dagar i veckan, inklusive onsdagar.

Ansvarsområden

Kravställning, samordning och uppföljning av uppdrag, inklusive monitorering av nuläge och framtida processer

Samverkan med interna stakeholders kring regeländringar och processpåverkan

Löpande uppföljning av resultat samt kravställning på åtgärder (exempelvis SLA och scorecards)

Genomförande av analyser och framtagande av business case

Samlyssning och dialog med kundserviceteam och agenter

Optimering av processer kopplat till business-kundservice

Meriterande: kravställning av ny chatbot-lösning (version 2.0)

Kravprofil

Erfarenhet av processkartläggning

God förståelse för hur kundserviceverksamheter är uppbyggda och hur samspelet mellan kundservice och försäljning fungerar

Mycket god förståelse för försäljning mot befintliga kunder

5-7 års relevant erfarenhet

Flytande svenska och engelska (läsning, dokumentation och presentationsmaterial)

Anslk idag, urval sker löpande.

Soros Consulting AB

FöretagSoros Consulting AB
Visa alla jobb för Soros Consulting AB

Liknande jobb

Projektledare/teknisk säljare

Jefferson Wells AB

Stockholm18/11 - 18/12
Rekommenderat