Channel Manager Customer Service
Om jobbet
Vi söker en erfaren Channel Manager till ett uppdrag inom kundserviceområdet, där du får en central roll i att leda och utveckla samarbetet med externa leveranspartners. Uppdraget avser att täcka upp för en föräldraledighet och kräver en person som tidigare arbetat i liknande funktion med mycket goda resultat.I rollen arbetar du nära kundserviceorganisationen och ansvarar för att styra, följa upp och förbättra leveransen från tredje part. Du behöver ha en taktisk höjd, förstå affären och driva kravställning, analys och uppföljning med tydligt fokus på kvalitet och måluppfyllelse. Arbetet sker på plats minst tre dagar i veckan, inklusive onsdagar.
Ansvarsområden
Kravställning, samordning och uppföljning av uppdrag, inklusive monitorering av nuläge och framtida processer
Samverkan med interna stakeholders kring regeländringar och processpåverkan
Löpande uppföljning av resultat samt kravställning på åtgärder (exempelvis SLA och scorecards)
Genomförande av analyser och framtagande av business case
Samlyssning och dialog med kundserviceteam och agenter
Optimering av processer kopplat till business-kundservice
Meriterande: kravställning av ny chatbot-lösning (version 2.0)
Kravprofil
Erfarenhet av processkartläggning
God förståelse för hur kundserviceverksamheter är uppbyggda och hur samspelet mellan kundservice och försäljning fungerar
Mycket god förståelse för försäljning mot befintliga kunder
5-7 års relevant erfarenhet
Flytande svenska och engelska (läsning, dokumentation och presentationsmaterial)
Anslk idag, urval sker löpande.
Soros Consulting AB
FöretagSoros Consulting AB
Visa alla jobb för Soros Consulting AB




