Om jobbet
Nu söker vi en engageradAscom-Supportteknikertill vårt team!Jag heter Arnela Skorupan och är ledare för 2nd line Support UC, en sammansvetsad grupp av individer som bryr sig om både varandra och våra kunder. Vi befinner oss idag på orterna Solna, Göteborg, Örebro, Jönköping och Sundsvall, och tillsammans med resten av Customer Service Delivery ansvarar vi för service, support, orderläggning och fakturering till våra företagskunder. Vi arbetar med stora företagskunder och deras växellösningar, och vår högsta prioritet är alltid att ge bästa möjliga kundupplevelse och support.
Vad du kommer att göra:
I rollen som supporttekniker hos Telia erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får möjlighet att jobba med flera olika kunder och olika miljöer. Du blir expert på Ascom-produkter och ansvarar för second-linesupport, där du hjälper kunder och användare att felsöka och lösa tekniska problem. I ditt arbete samarbetar du nära leverantörer och kollegor för att alltid hitta de bästa lösningarna för våra kunder.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Felsöka och hantera ärenden kopplade till larm- och meddelandehanteringsplattformar, både mjukvara och hårdvara
- Hantera och koordinera ärenden via vårt ärendehanteringssystem, samt vid behov per telefon
- Vara den främsta kontaktpunkten med leverantören för att säkerställa snabb och effektiv problemlösning
- Ge support on-site hos kunder vid behov
- Aktivt bidra till utvecklingen av området Ascom
För att lyckas i rollen:
Det här är ett uppdrag för dig som har arbetat med Support tidigare och vet hur man ger service i världsklass. Du är med fördel lösningsorienterad, lättlärd och trivs i en föränderlig miljö.
- Arbetat med och har god kännedom om Ascoms produkter är mycket meriterande
- Erfarenhet inom telefoni och växeltelefoni
- Erfarenhet av support och ärendehantering
- Relevant teknisk utbildning, alternativt erfarenhet inom IT-support eller liknande område
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- God dator- och systemvana, men fördel om du har erfarenhet av ServiceNow
- B-körkort
Var med och forma ett smartare liv för människor, företag och planeten
På Telia är vi ett team med 15 000 kollegor i Norden och Baltikum, passionerade kring teknik och uppkoppling. Som ledande telekomoperatör och klimatförebild driver vi förändring genom storskaliga, effektfulla projekt - samtidigt som vi bygger en hållbar och inkluderande värld.
Här får du möjlighet att utveckla dina färdigheter, leda meningsfulla projekt och trivas i en stöttande och mångsidig miljö. Oavsett om du tar ditt första steg eller nästa, så är Telia en plats att växa, höra hemma och göra verklig skillnad.
Vad vi erbjuder
När du börjar hos oss får du ett omfattande förmånspaket anpassat efter din lokala marknad, möjlighet till hybridarbete och mer. Du har också chans att få bonus baserat på din prestation och Telias resultat.
Låter det intressant?
Vi ser fram emot din ansökan senast 2026-01-11. Rollen kan komma att stängas tidigare om vi hittar rätt kandidat - så vänta inte för länge!
Om du går vidare i processen kommer du att kontaktas av vår Talent Acquisition Partner. Bakgrund- och referenskontroller ingår i processen.
Vill du veta mer om rollen? Kontakta gärna mig påarnela.skorupan@teliacompany.com.
Lika möjligheter för alla
På Telia värderar vi kompetens och utvecklingspotential. Vi främjar mångfald och ser till att varje individs behov tillgodoses, oavsett funktionsvariation, kön, ålder, nationalitet, sexuell läggning eller social bakgrund. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsmiljö där din unikhet är vår styrka.
Join us and let's make better happen - together!
Telia Sverige AB
FöretagTelia Sverige AB
Visa alla jobb för Telia Sverige AB