Visual Art söker servicedeskmedarbetare till deras IT-support!
Visual Art söker servicedeskmedarbetare till deras IT-support!
Academic Work · Stockholm · Ansök senast 20 dec.
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Nu finns möjligheten att söka tjänsten som medarbetare till en servicedesk med 1st och 2nd line support hos ett internationellt Digital Signage bolag. Här får du möjligheten att arbeta med ett sammansvetsat team i en serviceinriktad roll som gör stor skillnad för Visual Arts kunder och dina kollegor. Vi söker en driven person som kommer att bli en del av deras IT-team som förväntas växa under kommande år. Varmt välkommen med din ansökan!
Information om uppdraget
Visual Art är en global tech- och mediakoncern med passion för människor, kreativitet och design. Affärsidéen är att vara en strategisk partner till våra kunder genom teknisk innovation och affärsdriven digital kommunikation. Exempel på några av deras kunder är ICA, McDonald's, SEB, 7-eleven. Teamet består idag av 5 personer där kulturen präglas av en entreprenörsanda.
Du erbjuds
Arbetsuppgifter
Som servicedesk-tekniker i Visual Arts servicedeskteam är du som person noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du har ett driv och kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du strävar alltid efter att ge bästa möjliga service till kunder och kollegor. I arbetet ingår bland annat:
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Information om uppdraget
Visual Art är en global tech- och mediakoncern med passion för människor, kreativitet och design. Affärsidéen är att vara en strategisk partner till våra kunder genom teknisk innovation och affärsdriven digital kommunikation. Exempel på några av deras kunder är ICA, McDonald's, SEB, 7-eleven. Teamet består idag av 5 personer där kulturen präglas av en entreprenörsanda.
Du erbjuds
- Möjlighet att vara med i en expansionsfas och bygga upp ett lokalt IT-team.
- Goda utvecklingsmöjligheter inom IT
Arbetsuppgifter
Som servicedesk-tekniker i Visual Arts servicedeskteam är du som person noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du har ett driv och kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du strävar alltid efter att ge bästa möjliga service till kunder och kollegor. I arbetet ingår bland annat:
- Stödja organisationen i det dagliga arbetet.
- Hantera ärenden från deras kunder på de allra flesta plan, allt från användning utav deras olika tjänster till mer tekniska utmaningar som kräver ytterligare fördjupning och problemlösning.
- Ta emot inkommande samtal och mail från deras kunder där du måste ha bra koll på hårdvara, mjukvara och nätverk och full förståelse för deras Digital Signage lösningar.
- Felsökning och installationer.
- Du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT alternativt har 6 månaders arbetslivserfarenhet inom IT
- Du har erfarenhet av hårdvara
- Du har erfarenhet av nätverk
- Du har erfarenhet av att arbeta i Windowsmiljö
- Du har erfarenhet av att arbeta i Office Excel
- Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
- Noggrann
- Problemlösande
- Strukturerad
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, kontorstider
- Långsiktighet: Initialt 6 månader med mycket goda chanser till förlängning förutsatt att samtliga parter är nöjda. Möjlighet till överrekrytering finns på sikt för rätt kandidat.
- Placering: Stockholm, Vasastan
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Academic Work
Placering
Stockholm