Vi söker Inköpschef till Forsbergs Fritidscenter!

Aktiebolaget Söder & Co Consulting · Mark

·

Ansök senast 20 sep.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Om företaget Forsbergs Fritidscenter är Sveriges största försäljare av husbilar och husvagnar, med en omsättning om ca 800 Mkr (2019). Bolaget grundades 1991 av bröderna Forsberg och 2011 gick Nalka Invest in som huvudägare. Företaget är svensk distributör för Hobby, Frankia, Concorde och Niesmann samt återförsäljare för Bürstner husbilar & Hobby husvagnar. På företagets sju center, i Hyssna, Bjuv, Stockholm, Borlänge, Linköping, Karlstad och Kalmar, arbetar cirka 120 medarbetare och det finns alltid minst 600 fordon i lager. Läs mer på www.forsbergsfritidscenter.se Dina arbetsuppgifter Som Inköpschef på Forsbergs Fritidscenter verkar du koncernövergripande. Du är en del av bolagets ledning med huvudsakligt ansvar för strategiskt och operativt inköpsarbete samt utveckling av vårt sortiment och våra logistiska flöden. Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar: -Leverantörsstrategi och arbete med långsiktiga samarbeten med våra partnerföretag. -Logistik och varuflöden av fordon mellan våra sju center. -Effektivisering av vårt lager/kapitalbindning och distribution av detta mellan våra center. -Upphandling och inköp av fordon; husbilar och husvagnar. -Direkt funktions- och personalansvar för inköps- samt marknadsavdelningen. Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp. Resor ingår naturligt till våra sju centers, leverantörer i Tyskland, handlardagar runtom i Europa samt mässor (ca 25-40 dagar/år). Din profil Vi söker dig med flerårig erfarenhet av liknande roll, gärna från fordonsbranschen. Du är förtroendeingivande med integritet och har en stark kommunikativ ådra. Du är van att arbeta i team men är orädd att fatta beslut. Vidare har du ett affärssinne med utvecklat processtänk, en strategisk höjd med förståelse för att det operativa arbetet är en del av uppgiften. För tjänsten krävs att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, samt hanterar Officepaketet väl. Då vi har tyska leverantörer, är tyska i tal och skrift meriterande. Vi erbjuder dig en stimulerande tjänst i en verksamhet som genomsyras av glädje, nytänkande och framåtanda. Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co. Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se Sista ansökningsdag: 2020-09-20 För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33. Om oss Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Aktiebolaget Söder & Co Consulting

Placering

Mark

Kontaktperson

AB Söder & Co Consulting

Vid ansökan:Ange referens 4561 i din ansökan