Jobbsafari är en del avschibsted logo

Vi söker administratörer till receptionen i Umeå- semestervikariat

Vi söker administratörer till receptionen i Umeå- semestervikariat

Polismyndigheten, Polisregion Nord · Umeå · Ansök senast 31 jan.

Heltid · Säsongsjobb

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Polisregion Nord har drygt 2000 anställda och omfattar Sveriges fyra nordligaste län. Polisregionen är indelad i fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland samt fyra regionala enheter, Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten eller Regionkansliet. Verksamheten är omfattande och innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna. Polisområde Västerbotten har verksamhet i hela Västerbottens län fördelat på tre lokalpolisområden, en utredningssektion samt ett polisområdeskansli. Vi söker nu flertalet administratörer för sommarvikariat, 8-10 veckor under perioden Juni till Augusti inom receptionsarbete, anmälningsupptagning och godshantering med placering i Umeå. ARBETSUPPGIFTER Som administratör i receptionen är du Polismyndighetens ansikte utåt. Du kommer att arbeta i direktkontakt med våra besökare via besök, telefon och mejl. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att handlägga passansökningar, ansökningar om nationellt ID-kort samt i receptionen övrigt förekommande arbetsuppgifter. Vidare kan du också komma att vara behjälplig med arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet såsom handläggning av hittegods, beslag och anmälningsmottagning. En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska internutbildningen som inleder de första två veckorna. Utbildning kan komma att genomföras på annan ort. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Avslutad 3 årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier • Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift • Arbetslivserfarenhet inom service och administration liknande receptionsarbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten. • God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system • B- körkort Det är meriterande om du: • Har erfarenhet av servicearbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning • Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods och Durtvå • Är polisstuderande • Är studerande vid juristprogrammet Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på: • att kunna arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande • ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt • en god samarbetsförmåga • social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Facklig företrädare SEKO polisen, ST region Nord, Polisförbundet region Nord, SACO-S region Nord, samtliga nås via Polisens växel 114 14. Anställningen • Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som administratör under 8-10 veckor under perioden juni-augusti, anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera. • Arbetsort: Umeå • Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid enligt kollektivavtalet ASA/Polis, 40 tim/v måndag söndag. • Funktion: Administratör Reception Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Hur du ansöker Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 31 januari 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämpligt att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med HR-konsult Jeanette Nordström, jeanette.nordstrom@polisen.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi ser fram emot din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Polismyndigheten, Polisregion Nord

Placering

Umeå

Kontaktperson

Polismyndigheten

Dela jobbannonsen

Anmäl annons