Jobbsafari är en del avschibsted logo

Vi rekryterar en driven och engagerad Inköpsansvarig till Lechner

Vi rekryterar en driven och engagerad Inköpsansvarig till Lechner

Lechner Svenska Holding AB · Helsingborg · Ansök senast 7 nov.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vi söker Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker!
För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner!

I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt och indirekt material och tjänster.
Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på ledtider, kvalité, prisutveckling och risker, samt att förvalta relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska och ingår i företagets ledningsgrupp och du är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/partner. Du är en målinriktad lagspelare med en 'can do' attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva förändringar inom organisation. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:

  • Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
  • Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom verkstad- och/eller tillverkningsindustrin.
  • Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
  • Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
  • Som person är du noggrann, engagerad och ansvarstagande.
 

Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: senast 7 november

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Lechner Svenska Holding AB

Placering

Helsingborg

Kontaktperson

Empleo Ljungby AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons