Jobbsafari är en del avschibsted logo

Verksamhetsutvecklare Socialförvaltningen Mellerud

Melleruds kommun · Mellerud · Ansök senast 24 mars

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vad kul att du är intresserad av oss! Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang. Om verksamheten Mellerud och Bengtsfors kommuner vågar tänka nytt och slår in på nya banor för att lösa framtidens kompetensförsörjning och säkra socialtjänstens utvecklingsarbete! Från och med hösten 2021 har kommunerna en gemensam styrning och ledning av det sociala området. Sociala området för Mellerud och Bengtsfors leds av en socialchef och delas in i fem verksamhetsområden; individ och familjeomsorg, vård och omsorg boende, vård och omsorg, stöd och service (LSS och socialpsykiatri) samt stab och administration. Genom samarbetet skapas möjligheter att dela både chefstjänster och specialistkompetenser på ett sätt som blir fördelaktigt för båda kommunerna. Det finns en stor nytta med samarbetet då många frågor kopplade till kvalitetsutveckling och kvalitetsledningssystem är likartade i kommunerna, särskilt på en övergripande nivå. Vi arbetar enligt devisen "Vi är i framkant och har en unik samverkan där individen alltid är i centrum". Vill du vara med på vår spännande resa och ingå i en organisation som präglas av nytänkande, utveckling och framåtanda? Då ska du söka tjänsten som Verksamhetsutvecklare för socialförvaltningen i Mellerud!  Arbetsuppgifter I nära samverkan med förvaltningsledning, chefer och medarbetare stödjer du förvaltningen i olika verksamhets-, utvecklings- och kvalitetsfrågor med utgångspunkt från socialtjänstens processer. Det kan exempelvis handla om specifika utredningsuppdrag, omvärldsspaningar och framtagande av processbeskrivningar, rutiner och riktlinjer. I rollen ingår det att uppdatera processarbete med mål, verksamhetsplan och verksamhetsuppföljning i dialog med ledningsgruppens chefer. Det ingår även att uppdatera rutiner, dokumentera vid uppföljningar, revidera och följa upp pågående arbeten. I din tjänst ingår också kontakt med interna och externa nätverk och samverkanspartners där du i vissa nätverk kan komma att ansvara för kallelser och protokoll. Förvaltningen är just nu mitt uppe i arbetet med att säkerställa att framtidens kompetensutmaning omhändertas på bästa sätt. Härav ser vi det mycket meriterande om du även har erfarenhet av frågor inom schema och bemanning.  Du är direkt underställd verksamhetschef för stab och administration. Kvalifikationer För rollen krävs - minst treårig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget - mycket god kunskap inom områdets gällande lagstiftning, hur den tolkas och vilka krav som finns inom socialtjänstens verksamheter utifrån föreskrifter och nationella styrdokument kopplat till kvalitetsarbete - kunskap och erfarenhet av utrednings-/utvecklings- och kvalitetsarbete - god IT-kompetens Personliga egenskaper Vi söker en driven och initiativtagande person som har förmåga att arbeta självständigt på ett metodiskt och strukturerat sätt. Du skapar tydliga planer på både kort- och lång sikt men lämnar också utrymme för kreativitet och nyfikenhet. Du har mycket god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt. Du ser samverkan som en viktig del i arbetets framgång och har en god förmåga att inspirera och engagera andra i utvecklingsarbete.  Förvaltningen har som ambition att ligga i framkant när det gäller kalité, samverkan, arbetssätt och arbetsmetoder och som medarbetare hos oss har du en central roll i utvecklingsarbetet. Hos oss har du möjligheten att vara med och skapa något nytt. Meriterande kvalifikationer - erfarenhet av motsvarande uppdrag - eventuella vidareutbildningar som bedöms relevanta - erfarenhet av arbete inom kommunal socialtjänst - erfarenhet av projektarbete i offentliga organisationer - erfarenhet av arbete med verksamhetsprocesser inom socialtjänst eller annan offentlig verksamhet - erfarenhet av arbete med schema och bemanning Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.   Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar tobaksfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan. För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser. Varmt välkommen med din ansökan!  

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Melleruds kommun

Placering

Mellerud

Kontaktperson

Melleruds kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons