Jobbsafari är en del avschibsted logo

Verksamhetscontroller, Utbildningskontoret

Verksamhetscontroller, Utbildningskontoret

Strängnäs kommun, Administration UK · Strängnäs · Ansök senast 6 jan.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Barn- och utbildningsnämndens verksamhetsområden omfattar förskola, pedagogisk omsorg, grundskola med fritidshem, grund- och gymnasiesärskola, gymnasieskola, SFI/Vuxenutbildning och elevhälsa. Vi är cirka 1000 medarbetare som arbetar i utbildningskontorets verksamheter. Administrativa enheten består av tio medarbetare med en bredd av kompetenser. Arbetsgruppen har ett bra klimat, är samarbetsinriktad och arbetar nära kontorsledningsgruppen. Enhetens uppgift är att stödja och samordna hemkommunansvaret, huvudmannaskapet och nämndsprocessen. Enheten har mycket kontakter både externt och internt i organisationen. ARBETSUPPGIFTER Det finns två tjänster som verksamhetscontroller. Din blivande kollega har ansvar för det systematiska kvalitetsarbetet och verksamhetsplanen. För att ni ska komplettera varandra söker vi dig som är van att hantera stora siffermaterial. Enheten söker nu en verksamhetscontroller eftersom en av våra verksamhetscontrollers ska byta till en annan tjänst i kommunen. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att: • Sköta utbildningskontorets statsbidrag: ansökningar och redovisning • Samordna utbildningskontorets arbete med enkäter • Bistå med resultatsammanställningar till chefer • Ta fram styrande dokument och interna rutiner inom utbildningskontorets område • Skriva bidragsbeslut till förskolor och skolor utanför kommunen • Sammanställa beslutsunderlag till barn- och utbildningsnämnden • Vara delaktig i arbetet med nämndens verksamhetsplan och uppföljning • Vara delaktig i arbetet med det systematiska kvalitetsarbetet på huvudmannanivå • Delta i utbildningskontorets utvecklingsarbete Övriga arbetsuppgifter inom utbildningskontoret kan komma att bli aktuella. KVALIFIKATIONER Krav: • Du har avslutad högskoleutbildning som ekonom, statsvetare eller annan relevant inriktning. • Mycket goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel. • Flerårig erfarenhet av arbete i digitala system. • Arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning och administration hos kommun eller statlig myndighet. Meriterande: • Erfarenhet av juridisk tolkning och att ta fram styrdokument utifrån relevanta lagar • Erfarenhet av enkätarbete • Erfarenhet av enkätarbete • Erfarenhet av projektledning För att lyckas i tjänsten har du förmåga att kunna anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Du trivs i högt arbetstempo och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är självgående men har lätt för att samarbeta. Du kan hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och prioritera bland dessa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Strängnäs kommun, Administration UK

Placering

Strängnäs

Kontaktperson

Strängnäs kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons