Verksamhetschef

Assistans & Hemtjänst Stockholm AB · Stockholm

·

Ansök senast 7 aug.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Verksamhetschef hemtjänst i Stockholm Är du intresserad av att arbeta som verksamhetschef /ledare för Assistans och Hemtjänst i Stockholm AB? Välkommen till en glad och öppen arbetsplats och ett meningsfullt arbete. Nu söker vi dig, som har ett stort intresse och engagemang för att arbeta i en verksamhet som vill ha fokus på utveckling och kvalitet. Vi söker en verksamhetschef som gillar utmaningar, vill utveckla verksamheten och sig själv. Du arbetar på uppdrag av VD:n för företaget men detta är en roll som skall godkännas av vår uppdragsgivare, i detta fall Stockholm Stad. Vi har krav på socionomutbildning eller motsvarande och flerårig erfarenhet av arbete som chef. Som godkänd verksamhetschef måste du kunna visa upp att du har en adekvat högskoleutbildning som bör omfatta 180 högskolepoäng samt erfarenhet av liknande verksamhet och vitsordad personlig lämplighet. I rollen som verksamhetschef är du nyckelpersonen i verksamheten och driver den mot uppsatta mål. Du vårdar och utvecklar relationerna med brukarna, närstående, medarbetarna, myndigheter och organisationer. Företaget har ca 150 anställda och i Stockholm har vi idag 3 kontor; norr, söder och city, sedan har vi även ett kontor i Nacka. Denna roll innebär att ta ansvar för delar av våra kunder och personalstyrka inom Stockholm Län. Vi bedriver verksamheten enligt LOV; boendestöd, ledsagning, hemtjänst och personlig assistans. Tillsammans med övrig personal kommer du att arbeta operativt med utveckling av hemtjänsten och dess processer. Du leder verksamheten med ett genuint engagemang mot en modern hemtjänst och har en tydlig helhetssyn. Du har ansvaret för att leda och utveckla verksamhetens processer och även för samverkan med andra externa aktörer. Du har en god analys och problemlösande förmåga med kundens behov i fokus. Som chef har du verksamhets-, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du uppdaterar och sköter företagens rutiner och ser till att de följs, går igenom beslut och ser till att alla genomförandeplanerna är aktuella, hjälpa kunder att överklaga beslut och bistår kunder med juridiska spörsmål, har kundbesök och kan dokumentera och bedöma risker för personal och kunder, ser till att inkomna klagomål och synpunkter blir åtgärdade och kommunicerade, ansvara för tillbud och avvikelser och dokumenterar samt åtgärdar felen, ansvarar för det systematiska miljöarbetet i samråd med VD och samordnare, hjälper samordnaren att underlag till faktureringen stämmer med besluten. För att lyckas i rollen krävs det att du är drivande, gillar utvecklingsarbete och trivs med att ta ansvar. Det krävs förståelse för verksamheten och de utmaningar som verksamheten står inför. Du behåller lugnet under stress, är kommunikativ och gillar att arbeta i team. Om du är strukturerad, analytisk och har förmåga att prioritera kommer du trivas i denna roll. Vi ser det som en självklarhet att du har förmågan att göra egna bedömningar, agera självständigt och professionellt i möten med andra människor och även att du besitter en god förmåga att planera ditt eget arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Om du även har extra språkkunskaper som arabiska, persiska, ryska eller spanska så är det meriterande.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Assistans & Hemtjänst Stockholm AB

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Assistans & Hemtjänst Stockholm AB