Utvecklingsledare, med inriktning digitalisering

Marks kommun, Socialförvaltningen · Mark

·

Ansök senast 9 feb.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 34 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fem olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda. Socialförvaltningen är en gemensam förvaltning för socialnämnden och äldreomsorgsnämnden. Som utvecklingsledare tillhör du den administrativa enheten vilken är den enhet som ansvarar för de övergripande stödfunktionerna inom socialförvaltningen. Vi är ett härligt gäng med nära till skratt och högt i tak. Vi är riktigt bra på att stötta varandra och att samarbeta med socialtjänstens alla olika verksamheter. ARBETSUPPGIFTER Vi kommer att kunna erbjuda dig ett roligt, betydelsefullt och stimulerande arbete i en kommun i utveckling. Här blir du en viktig spelare med stort eget ansvar och frihet, samt möjlighet att tillsammans med dina kollegor inom kommunen skapa verksamhetsnytta och digitala systemstöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att genomföra digitalisering och ansvara för Socialförvaltningens egna verksamhetssystem. Du förväntas kunna sätta dig in i och hjälpa verksamheten med sina systemutmaningar, samt att samverka med den kommungemensamma digitaliseringsenheten inom alla områden. Du kommer även ansvara för Socialförvaltningens kontakt med de företag som levererar våra olika verksamhetssystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett nyfiket synsätt, brinner för att skapa och införa nya lösningar. Din bakgrund är inom IT/digitalisering, men du har ett stort intresse av verksamhetsnytta och har lätt att läsa in och ta till dig nya idéer, både tekniskt och funktionellt. Du är väl bekant med terminologin inom IT och har jobbat med sytemförvaltning och systeminförande/projektledning. Du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystem som behandlar klient-/brukaruppgifter. Du har förmågan att engagera och skapa förtroende hos både kollegor och brukare, samt är van att kommunicera så att alla förstår. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att din personlighet präglas av god förmåga att kommunicera och samarbeta, men även att du är lyhörd och kan på eget initiativ driva ditt område. Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, med inriktning mot IT/digitalisering. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Marks kommun, Socialförvaltningen

Placering

Mark

Kontaktperson

Marks kommun

Vid ansökan:Ange referens C46653 i din ansökan