Utredningssekreterare

Kalmar kommun, Kommunledningskontoret · Kalmar

·

Ansök senast 2 aug.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Kalmar växer och vi är snart 70 000 invånare. Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda. Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det. Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss! Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott, planutskott och utskottet för integration och arbetsmarknad. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. juridik, förhandling, utbildning, kommunikation, arbetsrätt, redovisning och arbetsmiljöfrågor. ARBETSUPPGIFTER Trivs du med att vara spindeln i nätet och ha en stor variation på dina arbetsuppgifter? Vill du arbeta i en kommun i stark utveckling? Då är det här jobbet för dig! Som utredningssekreterare är du direkt underställd kommundirektören och placerad på kommunledningskontoret. Vi erbjuder dig en central och variationsrik roll med många kontaktytor. I din tjänst ingår det att samordna flertalet möten exempelvis kommunens förvaltningsgrupp, IT-styrgrupp samt koncernövergripande strategigrupp. I samordningsuppdraget ingår bland annat att ansvara för dagordning, kallelse med tillhörande underlag samt skriva mötesanteckningar. Du kommer också ta fram underlag i form av brev, tjänsteskrivelse, utredningar, rapporter, bildspel och underlag åt kommundirektören. I tjänsten ingår också andra administrativa arbetsuppgifter åt kommundirektören, kommunledningskontorets förvaltningschef, staben och den koncernövergripande strategigruppen i form av mötesbokningar och styrande dokument. KVALIFIKATIONER Du som söker har en högskole-/universitetsutbildning med administrativ och/eller ekonomisk inriktning, alternativt annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har kunskap om hur en kommun styrs och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Som person har du en mycket hög integritet och en hög servicenivå. Du är noga med att hålla uppsatta deadlines och du tar stort ansvar, inte bara för dina egna uppgifter utan för att helheten ska fungera. Du är tydlig, noggrann och strukturerad och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du kvalitetsmedveten och du har ett analytiskt förhållningssätt och är van vid att arbeta självständigt men har samtidigt lätt för att samarbeta med andra. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Kalmar kommun, Kommunledningskontoret

Placering

Kalmar

Kontaktperson

Kalmar kommun