Jobbsafari är en del avschibsted logo

Upphandlingsstöd och Systemadministratör e-handel

Upphandlingsstöd och Systemadministratör e-handel

Avesta kommun, Kommunkansliet · Avesta · Ansök senast 11 sep.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Avesta kommun ingår i upphandlingssamarbete med 6 andra kommuner i Dalarna, tjänsten som upphandlingsstöd är placerad vid ekonomiavdelning, kommunstyrelsens förvaltning i Avesta. Upphandlingsverksamheten är en viktig uppgift och bidrar på många nivåer i verksamheten. Vi står nu mitt i arbetet med att införa e-handel och söker en kollega för rollen som vikarierande upphandlingsstöd samt medverkande i vårt e-handelsprojekt. ARBETSUPPGIFTER Som upphandlingsstöd hos oss får du en helhetsförståelse för verksamheternas behov. Dina arbetsuppgifter som upphandlingsstöd omfattar att stödja verksamheten i direktupphandlingar samt arkivering av avtal. Du kommer också att involveras i införandet av e-handel, tillhörande administration och förvaltning av systemet. Du kommer att arbeta nära vår Inköpssamordnare, samt samarbeta med Upphandlingscenter i Ludvika som är vår upphandlande myndighet. Du deltar i kommunens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer inom upphandlings- och inköpsfrågor. Även andra arbetsuppgifter som är kopplade till inköp- och redovisningsprocessen kommer att ingå. I tjänsten ingår också att hålla utbildningar och informera om kommunens e-handel. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi/upphandling/systemförvaltning, eller annan utbildning som anses likvärdig, Vi ser gärna att du har intresse av Upphandling och LOU samt arbete med digitala inköpsprocesser. För tjänsten behöver du erfarenhet av upphandling, e-handel och systemadministration. Har du tidigare erfarenhet av att implementera system i en större organisation, är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. Arbetet förutsätter mycket kontakter både internt och externt, vilket innebär att du behöver vara lyhörd och ha en god samarbetsförmåga. Det är också positivt om du är välformulerad och är trygg i att presentera i små och stora grupper, eftersom du i tjänsten genomför egna utbildningar. Du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande och har en vilja att hjälpa andra samt leverera lösningar. Du planerar, organiserar samt tar ansvar för ditt arbete och driver processer vidare. Du är bra på att hantera komplexa frågor och gillar att analysera problem, för att kunna bryta ner dem till konkreta uppgifter. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Avesta kommun, Kommunkansliet

Placering

Avesta

Kontaktperson

Avesta kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons