Upphandlingskoordinator

Region Dalarna · Falun

·

Ansök senast 6 jan.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna! ARBETSBESKRIVNING Som upphandlingskoordinator på Region Dalarna är du en viktig medarbetare för att stötta i anskaffningsprocessen, från marknadsanalys till avtalsuppföljning. I rollen som upphandlingskoordinator ansvarar du för upphandlingsfunktionens administration. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är diarieföring, administrera avtal i avtalsdatabasen, beredning av inkommande ärenden, förlängning av avtal, utlämnande av handlingar, handläggning av avtalsfrågor med mera. I tjänsten ingår det att medverka i förbättringsarbetet av upphandlings- och inköpsrutiner. Du kommer även självständigt genomföra förnyade konkurrensutsättningar på ramavtal samt direktupphandlingar enligt gällande rutiner. Som upphandlingskoordinator vägleder du regionens medarbetare i inköpsfrågor. Arbetet är stimulerande och omväxlande med många kontakter inom såväl offentlig som privat sektor. Tjänsten innebär tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att bli aktuell. KVALIFIKATIONER Som sökande har du lägst eftergymnasial utbildning samt minst två års relevant arbetslivserfarenhet inom administration. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet. Eftersom arbetet är serviceinriktat krävs att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, noggrann och har ett gott omdöme. Vi ser gärna att du är utvecklingsintresserad, kreativ och konstruktiv. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du har mycket goda IT-kunskaper, framför allt i Officepaketet. Då kommunikation med interna och externa samarbetspartners är dagliga inslag i verksamheten, kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Krav: . Eftergymnasial utbildning . Erfarenhet av administrativt arbete minst två år. . Mycket god data- och systemvana samt goda kunskaper i MS Officepaketet. . Mycket god kommunikativ i tal och skrift på svenska. Meriterande: . Erfarenhet av upphandlingsverktyg som t.ex. e-Avrop . Erfarenhet av administration från upphandlingsverksamhet. . Erfarenhet av arbete inom offentlig myndighet Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Region Dalarna

Placering

Falun

Kontaktperson

REGION DALARNA

Vid ansökan:Ange referens 20:2020:188 i din ansökan