Upphandlare/E-handelsansvarig till Kumla kommun

Kumla kommun · Kumla

·

Ansök senast 7 aug. (3 dagar kvar)

Vill du ha ett omväxlande arbete med stora utmaningar och utvecklingsmöjligheter? Brinner du för goda affärer och kundrelationer? Kumla växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du vara med på vår resa? ARBETSUPPGIFTER Upphandlarfunktionen är en del av Ekonomiavdelningen och består idag av två upphandlare. Då en av upphandlarna snart går vidare mot nya utmaningar söker vi nu efter en ersättare. Funktionens huvudsakliga uppgifter är att svara för såväl kommunövergripande som specifika upphandlingar samt tillhandahålla rådgivning, information och utbildningsinsatser. Vi hjälper även till med bland annat avtalstolkningar, förnyade konkurrensutsättningar och utvecklar våra leverantörskontakter. I Kumla har vi upphandlingssystemet Visma Tendsign och vi befinner oss i en process att ansluta leverantörer till vårt E-handelssystem Unit4 Business World. I tjänsten ingår därför ett ansvar för att driva och utveckla e-handeln samt administrera och systemförvalta e-handelssystemet. KVALIFIKATIONER Du som har arbetat med upphandling/inköp och som fortfarande är nyfiken, social och prestigelös kommer att trivas bra hos oss. Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, ofta självständigt, och har förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten. Vidare har du förmågan att kunna kommunicera och samarbeta med många olika typer av människor och kan flexibelt anpassa dig efter situationen. Arbetet som upphandlare är omväxlande och vi möter dagligen nya utmaningar. Vi söker därför en person som har en positiv och lösningsfokuserad inställning och som lägger stort engagemang i de olika uppdragen. Att leverera god service och ge ett bra bemötande, både externt och internt, ser du som en självklarhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du får gärna vara högskoleutbildad i botten men det är inget krav då vi anser att likvärdig kunskap kan förvärvas genom erfarenhet. Erfarenhet från kommun och/eller kommunala bolag är meriterande, likaså erfarenhet av upphandling enligt LOU. Förmågan att kunna leda upphandlingsprojekt samt att kunna hantera flera parallella projekt är en förutsättning för denna tjänst. Du behöver även god kunskap i Microsoft Office programmen. Det är också meriterande med erfarenhet från e-handel och systemförvaltning, med moment som att ansluta nya leverantörer till systemet, uppdatera prislistor samt att driva utvecklingen av e-handel internt med riktade utbildningsinsatser och verksamhetskontakter. Välkommen att söka ett av de roligaste jobben inom offentlig sektor. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har snart 22 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre. Vi känner oss stolta över vårat Kumla! För att se lite av det som hände under 2019 klicka här: https://youtu.be/Ni1A9wtfnq0

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Kumla kommun

Placering

Kumla

Kontaktperson

Kumla kommun

Ansök nu