Jobbsafari är en del avschibsted logo

Uppdragsledare med inriktning på ekonomitjänster

Statens Servicecenter · Stockholm · Ansök senast 25 okt.

Heltid · Tillsvidareanställning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda. Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle. Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. Gillar du att arbeta i gränslandet mellan IT-system och verksamhetsfrågor? Vill du vara med och driva utvecklingen av vårt framtida tjänsteutbud? Då kan detta vara din nästa arbetsplats! Befattningen är placerad inom Avdelningen för ekonomi- och konsulttjänster. Avdelningen har nio enheter med ca 140 medarbetare. Den aktuella enheten för systemstöd och utveckling finns i Gävle, Stockholm och Östersund. Huvudsakliga arbetsuppgifter Enheten förvaltar och vidareutvecklar den systemlösning som utgör stommen i vårt tjänsteerbjudande. För att trivas och kunna bidra till vår verksamhet behöver du ha erfarenhet från ekonomi- eller logistikmodulerna i något av de stora affärssystemen på den svenska marknaden. Rollen som uppdragsledare innebär att i nära samarbete med kollegor driva förvaltning och vidareutveckling av ekonomisystemets funktioner och informationsinnehåll. Med hjälp av applikationsspecialister, systemanvändare och andra intressenter planerar och genomför du större eller mindre uppdrag. Ibland medverkar du i projekt och ingår då i ett team som ansluter nya kundmyndigheter till Statens Servicecenter, implementerar nya tjänster eller andra förändringar. Till dina uppgifter hör att tillsammans med enhetschefen planera och följa upp aktiviteter, förstudier och utredningar. Du ingår i en grupp med erfarna kollegor som hjälper dig att succesivt komma in i rollen, men du kommer tidigt även få hantera självständiga uppdrag. Vår framgång bygger på våra medarbetares förmåga att växa med uppgiften och därför jobbar vi med ständig kompetensutveckling. Vi har ett generöst kunskapsutbyte mellan varandra och diskuterar ofta förslag och nya idéer. För dig som är engagerad och vill bli en del av denna kultur finns mycket goda förutsättningar att bli en av dem som leder oss på vägen in i framtiden. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk examen inom systemvetenskap, ekonomi eller annan relevant utbildning - alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer tillämplig för tjänsten • Minst fyra års erfarenhet av affärssystem - exempelvis som applikationskonsult, systemförvaltare, förvaltningsledare eller liknande • Minst ett års erfarenhet av planerings- och ledningsuppgifter • Minst två års erfarenhet som användare av ekonomi- och/eller logistiksystem Vidare ska du ha följande förmågor: • Vilja medverka i effektiviseringen av vårt systemstöd • Arbeta strukturerat och kunna prioritera • Inse vikten av god planering och uppföljning • Se dokumentation av dina resultat som något självklart • Vara drivande och lösningsorienterad • Trivas med ansvar och kunna arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra • Dela med dig av kunskaper och erfarenheter på ett pedagogiskt sätt Dessutom är det meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av: • En eller flera av modulerna inom Agresso/UBW • Ekonomi- och/eller logistikmodulerna i något av de stora affärssystemen på den svenska marknaden • Ärendehantering och support för slutanvändare • Projektarbete – gärna med agila metoder Övrigt Anställningen är tillsvidare på 100% Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort är Gävle, Östersund eller Stockholm Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 25 oktober 2021. Motivera i din ansökan hur du uppfyller kvalifikationerna för tjänsten. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Intervjuer planeras att påbörjas under vecka 44. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Statens Servicecenter

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Statens Servicecenter