Jobbsafari är en del avschibsted logo

Trosabygdens Bostäder AB söker fastighetssamordnare

Trosabygdens Bostäder AB söker fastighetssamordnare

Trosa kommun · Trosa · Ansök senast 14 aug.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du vara med på vår utvecklingsresa? Trobo befinner sig på en spännande utvecklingsresa, där du som medarbetare är en mycket viktig del i vår framgång! Vi bygger nu en starkare driftorganisation för att förvalta och utveckla våra egna och Trosa kommuns fastigheter där vi har driftansvaret. Det innebär att vi förstärker vår organisation med en fastighetssamordnare. Du blir en del av en arbetsplats med en stark laganda som hjälps åt att skapa attraktiva boendemiljöer och funktionella verksamhetslokaler samt erbjuda bästa möjliga service och kvalitet till våra hyresgäster. Trosa kommun och Trobo har en mycket stark tillväxt vilket medför att vi investerar och utvecklar både verksamhetslokaler och bostäder. UPPDRAG Du kommer att arbeta som fastighetssamordnare och i första hand ansvara för driftcentralen där vi bl a tar emot/planerar/fördelar/följer upp arbetsordrar. Tillsammans med övriga ansvarar ni för att optimera den dagliga driften i våra fastigheter. Detta innebär ett stort fokus på att utveckla underhållsarbetet med att minska oplanerat underhåll. Vi är en lösningsstyrd organisation, alla arbetsuppgifter inom fastighetsteknikens område förekommer i tjänsten då vi löser många uppgifter tillsammans. I tjänsten ingår beredskap. Som fastighetssamordnare har du ett stort administrativt ansvar, som handlar om att planera, följa upp och hitta lösningar som fungerar. Du arbetar nära övriga i fastighetsförvaltningen för att lösa de problem som vi möter och utbyta erfarenheter och ta till vara varandras kompetenser. Du får gradvis mer ansvar och slutar aldrig utvecklas. Det är ett varierande arbete med mycket problemlösning. Du får jobba med varierande arbetsuppgifter både i team och självständigt, men kommer att lösa de flesta arbetsuppgifterna på egen hand. Vi använder digitala hjälpmedel i vårt dagliga arbete, t.ex. vårt underhålls- och ärendehanteringssystem Vitec. Du bidrar till hem och lokaler där människor trivs. Bemötande av hyresgäster i våra bostäder och lokaler är naturligt innehåll i din vardag, vilket innebär att du gillar möten med människor!  Dina främsta arbetsuppgifter är: • Ansvara för driftcentralen • Ta emot/planera/fördela/följa upp arbetsordrar • Arbeta i fastighetssystemet Vitec • Uppföljning av entreprenörsuppdrag • Fakturering • Dokumentation, drift och ritning • Förebyggande drift- och underhållsarbete • Beställningar • Underhållsplanering • Förbättringsförslag • Felavhjälpande underhåll • Städ/kontrollbesiktningar   VEM SÖKER VI? Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Du är en social och engagerad person som trivs bra i samarbetet med övriga roller inom företaget. Människor trivs i ditt sällskap, du kan skapa goda relationer till kollegor, kunder, entreprenörer och är mån om att vårda de kontakter du har. Du är intresserad av hur modern teknik kan effektivisera och göra anläggningar och fastigheter mer miljövänliga. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta lösningar. Det är också viktigt att du självständigt kan planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du har: • eftergymnasial utbildning (t.ex. KY) med inriktning mot fastighetsförvaltning eller motsvarande erfarenhet • flerårig erfarenhet av arbete som fastighetssamordnare eller motsvarande • erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem och dokumentation (vi arbetar med Vitec Teknisk förvaltning) • kunskap inom tekniska installationer • förmågan att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift • B-körkort I tjänsten ingår kontakter med entreprenörer och därmed läggs stor vikt vid de personliga egenskaperna som att du är serviceinriktad, affärsmässig och noggrann. Du vill bidra till den gemensamma utvecklingen och tar gärna egna initiativ. Självgående är ett ord som du identifierar dig med. INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: Snarast enligt överenskommelse I tjänsten ingår beredskap. VAD KAN TROBO ERBJUDA DIG? Som medarbetare på Trobo är du en viktig del av vår framgång och utveckling. Hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter med mycket ansvar och möjlighet att påverka och utveckla ditt arbete. Du kommer bli välkomnad in i ett engagerat team som trivs på jobbet och som gör skillnad för våra hyresgäster varje dag. Vi tror att balans i livet är en viktig förutsättning för att du som medarbetare ska må bra - både på jobbet och på fritiden. På Trobo är vår vision att vi ska göra var dag bättre för våra hyresgäster! Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet så att vi lever upp till de förväntningar våra hyresgäster har på oss. Trobo är ett fastighetsbolag om ca 60 000 m² som utvecklar och förvaltar drygt 700 hyreslägenheter och 30-tal lokaler med bla. 2 äldreboenden. Bolaget har 17 medarbetare och hade 2021 en omsättning på ca 87 miljoner kronor. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2020-tal. Kommunens fastigheter är ca 70 000 m² med bla. skolor, vårdcentral, idrottsanläggningar och badhus. Läs gärna mer på www.trobo.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.   ANSÖKAN Om du tycker att tjänsten som fastighetssamordnare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, välkommen att registrera din ansökan! Urval påbörjas efter sista ansökningsdag den 14 augusti 2022.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Trosa kommun

Placering

Trosa

Kontaktperson

Trosa kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons