Teknisk Support till Snap-On Equipment

Svensk Autorekrytering AB · Mölndal

·

Ansök senast 8 jan.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en Teknisk Support till vårt team! Du får möjlighet att arbeta i ett spännande och snabbt växande företag som tillverkar och kommersialiserar bilutrustning i ett butikslösningskoncept. Den nuvarande rollen förstärker företagets uppdrag att stödja sina kunder och distributionspartners genom högkvalitativt stöd och kontinuerlig kompetensutveckling. Som Teknisk support ansvarar du för: * Teknisk support och (service) samt utbildning av verkstadsmaskiner och verktyg i region norra Europa. * Säkra en smidigt och värdefull 2nd line support för distributionspartners i regionen. * Stöd för att öka de allmänna kompetensnivåerna för Snap-on Equipment-portföljen hos våra distributionspartners. * Genomföra produkt- och serviceutbildningar för att säkerställa en förstklassig slutkundsupplevelse. * Säkra en nära dialog med produktavdelningen och ingenjörsteam och skapa utvecklingsrapporter inom ansvarsområdet. Teknisk Support rapporterar direkt till Försäljningschefen för region norra Europa och är en del av en regional expertis och supportgemenskap. Din Profil Du har antingen svenska, danska eller norska som modersmål samt talar och skriver flytande i engelska. Du kommer att verka inom Europas gränser, så regelbundna affärsresor är en del av rollen. Dessutom förväntar vi oss att du har: * Tidigare erfarenhet av produkter inom underrede ex verktyg och diagnostisk utrustning * Färdigheter inom mekanik och elektronik. * Erfarenhet från utveckling av detaljhandel och verkstäder och/eller annan bilreparationsverksamhet. * Fullgoda kunskaper i MS Office. Om företaget Snap-on är en ledande global innovatör, tillverkare och marknadsförare av verktyg, utrustning, diagnostik, reparationsinformation och systemlösningar för professionella användare som utför kritiska uppgifter. Produkter och tjänster inkluderar hand- och elverktyg, verktygsförvaring, diagnostikprogramvara, informations- och hanteringssystem, butiksutrustning och andra lösningar för bilhandlare och reparationscenter samt för kunder inom olika branscher, inklusive flyg- och rymdindustri, jordbruk, bygg, myndigheter och militär. Snap-on grundades 1920 och är ett S & P 500-företag med huvudkontor i Kenosha, Wisconsin. Snap-on Equipment EMEA Sales & Marketing, där norra Europa är en av de 7 regionerna, har sitt huvudkontor i Göteborg - Sverige. Kontaktuppgifter Denna rekrytering görs i samarbete med Autorekrytering. För frågor och funderingar om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteraren Robert Tigerberg 0706-228270 eller robert.tigerberg@autorekrytering.se Eftersom intervjuer hålls kontinuerligt, se till att skicka din ansökan så snart som möjligt.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Svensk Autorekrytering AB

Placering

Mölndal

Kontaktperson

Svensk Autorekrytering AB

Vid ansökan:Ange referens 5224 i din ansökan