Jobbsafari är en del avschibsted logo

Tekniker till datacenter!

InfoCare · Göteborg · Ansök senast 4 sep.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support. Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor. Nu söker vi en Datacenter-tekniker till vår kund i Göteborg. Gillar du att jobba självständigt, drivs av att ge god service samt att ställas inför tekniska utmaningar? Datacentertekniker ansvarar för underhåll, (server, lagring, nätverk, strömförsörjning, kylning, byggnad, säkerhet, säkerhet), uppgifter som att hantera och installera anpassade uppgraderingar för kunder; byte av kablar, komponenter och tillbehör. Det kan även innefatta att eskortera kunder genom centret på turer, svara på kundförfrågningar och samordna med andra organisationer. Administrativa uppgifter kan inkluderas som att hjälpa till med planering för kapacitetsförändringar, underhåll av företagsdatabaser och säkerställande av efterlevnad av statliga föreskrifter, säkerhets- och säkerhetspolicyer och standarder. Du kommer att: • Övervaka alla mjukvaru- och hårdvaruprodukter och se till att de följer datacenterstandarder och system. • Administrera installation och underhåll av organisationens datacenter. • Övervaka alla aktiviteter relaterade till analys och implementera alla datacenterplaner. • Övervaka och utvärdera serversystem. • Utför felsökning på datacenter, identifiera problem och hjälpa till att lösa det i tid. • Samordna med olika avdelningar och utföra integration av kritiska system i infrastruktur. • Upprätthålla expertkunskap om alla applikationer och dess användning på system för olika kritiska system. • Säkerställa kundnöjdhet och tillhandahålla optimal nivå av kundservice för olika avdelningar. • Övervaka alla funktionella resurser som krävs för tillväxt och säkerställa lämpligt arbete. Vem är du? Du har ett brinnande intresse för IT och teknik, god kommunikativ förmåga och en vilja att ge förstklassig service. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du är nyfiken och orädd inför utmaningar. Har du tidigare arbetat som tekniker eller inom nätverk/drift samt behärskar svenska och engelska flytande så tror vi att du har rätt förutsättningar för att matcha rollen. Varför InfoCare? Våra kunder väljer InfoCare som en långsiktig affärspartner och vi har flera nya spännande affärer framför oss. Alla ledare inom InfoCare arbetar aktivt med frågor som medarbetarengagemang, hälsa och tillväxt. Vi hoppas att du vill vara med på vår fortsatta resa mot tillväxt. Vad ger vi dig för förutsättningar att lyckas? För att du och vi tillsammans ska lyckas erbjuder vi dig en introduktion till InfoCare som arbetsgivare och till kund/uppdraget. Medarbetarsamtal håller vi löpande under året och där kommer vi överens om en gemensam plan för din kompetensutveckling. Självklart erbjuder vi också en rad förmåner som ingår i en anställning hos oss. Vi är kollektivavtalsanslutna genom Almega TechSverige. Känner du att du matchar rollen och blir nyfiken på att veta mer om oss och vad vi erbjuder dig? Skicka då in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att höra av dig!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

InfoCare

Placering

Göteborg

Kontaktperson

InfoCare Service AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons