Jobbsafari är en del avschibsted logo

Tekniker Service Desk

Datacenter · Stockholm

·

Ansök senast 25 apr. (50 dagar kvar)

Om rollen Vi söker nu en serviceinriktad problemlösare till Datacenters servicedesk. Som tekniker kommer du att ansvara för att snabbt och effektivt lösa våra kunders inkommande ärenden. Du kommer huvudsakligen hjälpa kunder med problem, incidenter och ändringsförfrågningar. Detta sker både på distans och på plats hos kund. Du kommer till exempel att ansvara för: - Hjälpa kunder med incidenter, problem och förfrågningar inom avtalsramar. - Kontinuerligt följa upp och återkoppla i dina ärenden. - Lyfta upp problem och förbättringsåtgärder som upptäckts i kundens miljö. - Säkerställa att samtal till Servicedesk besvaras inom den angivna svarstiden. Om dig Vi söker dig som har stort IT-intresse och som brinner för att ge bra service och hjälpa andra. Du har arbetat i minst två år med teknisk support och vill nu ta steget vidare. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som bidrar till god stämning i gruppen, är hänsynsfull och som är en lagspelare med god samarbetsförmåga. Vidare ser vi att du tar stort ansvar för dina uppgifter, kan planera, prioritera och tar initiativ till förbättring för att åtgärda problem. Vi tror att du kommer att lyckas bra rollen om du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer, system och applikationer och kan behålla lugnet i stressiga situationer. Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska. Tekniska förkunskaper: - IT-support och problemlösning - Microsofts klientoperativsystem - Microsoft Officepaket - Felsökning desktop - Windows 10 - Office365 - Active Directory - Allmänna kunskaper kring nätverk, skrivare och övrig hårdvara.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Datacenter

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Teknik i Media Datacenter Stockholm AB