Technical support specialist till bolag inom finans
Academic Work · Stockholm · Ansök senast 10 juli
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Hos vår kund får du arbeta i en snabbrörlig miljö där du agerar teknisk expert i interna och externa dialoger. Här tillhör du en avdelning som fokuserar på försäljning av sms-, betal- och meddelandetjänster. Området har en hög tillväxttakt och siktet är inställt på ytterligare tillväxt genom affärsutveckling och geografisk expansion. Start är omgående så sök redan idag!
Information om uppdraget
Som Technical Support Specialist kommer du att stödja säljorganisationen i tekniska frågor för samtliga tjänster inom avdelningen. Ditt dagliga arbete innebär B2B support där du ska agera 2nd Line Support och lösa inkommande kundärenden samt att stötta i affärsdialoger med befintliga och potentiella kunder. Du kommer även vara involverad i systemintegrationer och andra projekt för kunder och partners. Utöver en tät kontakt med kunder har du en löpande dialog med operatörer och partners för att hela tiden säkerställa en så kvalitativ IT-leverans som möjligt.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Vi söker dig som
Vi söker dig med teknisk bakgrund som har lätt för att lära och är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Du ska känna dig bekväm med att driva den tekniska dialogen mot både kunder och internt. Vidare är du van vid ett högt arbetstempo där du snabbt behöver ändra ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter.
Utöver det ser vi att du har:
Övrig information
Information om uppdraget
Som Technical Support Specialist kommer du att stödja säljorganisationen i tekniska frågor för samtliga tjänster inom avdelningen. Ditt dagliga arbete innebär B2B support där du ska agera 2nd Line Support och lösa inkommande kundärenden samt att stötta i affärsdialoger med befintliga och potentiella kunder. Du kommer även vara involverad i systemintegrationer och andra projekt för kunder och partners. Utöver en tät kontakt med kunder har du en löpande dialog med operatörer och partners för att hela tiden säkerställa en så kvalitativ IT-leverans som möjligt.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Vi söker dig som
Vi söker dig med teknisk bakgrund som har lätt för att lära och är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Du ska känna dig bekväm med att driva den tekniska dialogen mot både kunder och internt. Vidare är du van vid ett högt arbetstempo där du snabbt behöver ändra ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter.
Utöver det ser vi att du har:
- Minst två års erfarenhet av teknisk support där du haft kontakt med kunder över telefon eller on-site
- Kunskap inom programmering, systemintegration och webbaserad teknik
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
Övrig information
- Start: Omgående (senast 15 maj)
- Omfattning: Heltid, 6 månader som konsult hos Academic Work och om alla parter är nöjda därefter tar vår kund över anställningen.
- Placering: Stockholm city
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Academic Work
Placering
Stockholm