Team Manager

Nordax · Stockholm

·

Ansök senast 27 feb. (119 dagar kvar)

Om rollen Vi är som en bank, -ish. Lika trygga och pålitliga, men mer framåtlutade och snabbfotade med en företagskultur som präglas av samarbete. Collections, som är en del av Customer Operations hanterar kravprocessen från A till Ö för våra befintliga kunder, alla produkter och alla länder. Vi är indelade i två team; Pre Collection och Legal Collection, med det gemensamma uppdraget att hålla Nordax kreditförluster på förväntad nivå, vilket förutsätter en god förståelse för såväl affären som för varje kunds unika situation. I din roll som Team Manager har du ”hela hatten på” vilket för oss innebär att samtliga våra ledare ser till organisationens helhet i form av utveckling och framgångar. Du ansvarar för dina medarbetare, teamets framgång och ekonomi med fokus på att: - hjälpa våra kunder på den tyska och finska marknaden - löpande coacha teamet genom feedback och dialog - kvalitetssäkra samtal genom exempelvis medlyssning - rekrytera våra nästa lagspelare (tillsammans med våra interna rekryterare), samt hantera frågor som rör lön och medarbetarsamtal etc. - ansvara för 25 medarbetare: i dagsläget är dem 3 i tyska teamet, 8 i finska teamet och 14 medarbetare som är behovsanställda och arbetar minst 40 timmar i månaden Vem vi tror att du är Vi söker dig, första klassens ledare som är redo att bedriva ett modernt och inspirerande ledarskap där ständig utveckling, samarbete, målfokus och medarbetarnas trivsel är naturliga inslag. Du gillar att dela med dig dina erfarenheter och ser det som självklart att verka för en coachande miljö. Vår laguppställning representeras av olika delar av världen och du behöver därför vara en god skriftlig och verbal kommunikatör i svenska och engelska. Vidare ser vi att du har: - tidigare ledarerfarenhet i en operationell organisation - ett brinnande intresse för att uppnå uppsatta mål - tanken om att ”service i världsklass” borde vara ett motto på alla bolag som arbetar med kundkontakt - en optimistisk syn på förändring och snabbt kan ändra fokus när det behövs Vi skulle också bli lite extra glada om du: Har erfarenhet av en ledande roll inom kundserviceområdet samt kan finska i tal och skrift Vad vi erbjuder Nordax är ett bolag med snabba beslutsvägar och högt tempo - vi har kul på vägen mot att bli Nordeuropas ledande specialistbank. Vi tror på människors förmågor, vikten av att utmanas och utvecklas och på framgång genom människor, därför arbetar vi ständigt med att forma starka och inkluderande ledare i organisationen. Nordax är ett svenskt mångkulturellt bolag, här får du kollegor från olika delar av världen, alla samlade under ett och samma tak vid Torsplan i Stockholm. Vad händer nu Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta HR Sara Rensfeldt sara.rensfeldt@nordax.se, eller rekryterande chef Patricia Berglund, patricia.berglund@nordax.se. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen. Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan! Vill du veta mer om oss? På vår hemsida kan du bland annat läsa om våra värderingar, vision och mission men även om hur vi arbetar med hållbarhet och ansvarsfull kreditgivning.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Nordax

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Nordax Bank AB (publ)