Jobbsafari är en del avschibsted logo

Systemförvaltare inom lön till Statens servicecenter - Sollefteå

Systemförvaltare inom lön till Statens servicecenter - Sollefteå

Statens Servicecenter · Sollefteå · Ansök senast 5 sep.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda. Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle. Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. ”Flexibla arbetstider och distansarbete gör att jag har ett rikt privatliv. Jag mår bra, har tid till familjen och det ger mig bra förutsättningar till att vara fokuserad och prestera när jag är på arbetet” - Medarbetare på enheten. ”Jag litar på mina medarbetare. De tar hand om varandra, vår arbetsmiljö och levererar bra resultat”. - Elin Karlsson, rekryterande chef.  Om avdelningen och enheten Vi är en nystartad enhet och vi är i dagsläget 14 medarbetare med specialistkompetens inom verksamhet, arbetsrätt och systemförvaltning. Vi fortsätter att växa och vill nu ha fler kompetenta medarbetare.  Vi är en grupp som värnar om varandra och vår arbetsmiljö. Vi har roligt på arbetet, har ett nära samarbete och ses ofta digitalt och har kontinuerliga fysiska träffar trots att vi sitter på olika orter i landet. Hos oss får man vara delaktig i gruppens utveckling och planera och ansvara för sina arbetsuppgifter och arbetstid. Är du vår nya kollega som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss?  Vi, dina närmsta kollegor, finns idag på orterna Gävle, Eskilstuna, Sollefteå, Göteborg och Stockholm. Vi har kunskapsutbyte med andra systemförvaltare i organisationen och lönekonsulter. I våra anslutningsprojekt samarbetar vi med många andra funktioner på myndigheten, tex. Projektledare, förvaltningsledare mm. Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster. Avdelningen har sju enheter med totalt ca 90 medarbetare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Rollen som systemförvaltare innebär förvaltning och utveckling av lönesystemet Palasso samt att lokalt anpassa det utifrån våra kunders behov. Dina ärenden kommer via vårt ärendehanteringssystem och kan avse utökning av behörigheter, lägga upp nya lönearter, registervård, versionsbyten, ta fram rapporter och statistik m.m. I dina arbetsuppgifter ingår även att införa nya och/eller förändrade uppgifter i styrtabell och ekonomiuppsättning. Du kommer att samordna systemuppdateringar och uppdatera manualer/processer. Du kommer också att arbeta i projekt för införande av lönesystemet Heroma. Ett tätt samarbete med systemleverantör avseende såväl problemlösning som utveckling är viktigt. Vidare kommer du även att arbeta med att analysera och driva återkommande ärenden till lösning samt lyfta förbättringar och driva dem till implementering.  Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Gymnasieexamen • Erfarenhet av systemförvaltning, systemadministration och/eller lönehandläggning - Då du behöver ha en förståelse för lönesystem och hur arbete med löner fungerar Vidare ska du ha följande förmågor: • Arbeta självständigt • Vara kommunikativ • Förmåga att lösa problem • Vara proaktiv och drivande • Samarbeta med andra aktörer så väl interna som externa Dessutom är det meriterande om du har: • Akademisk examen alternativt eftergymnasial utbildning inom lön • Arbetat som lönehandläggare • Tidigare anställning vid statlig myndighet • Kunskap om och erfarenhet av lönesystemet Palasso Övrigt Anställningen är tillsvidare och på heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Placeringsort är Gävle, Norrköping, Eskilstuna, Sollefteå, Göteborg eller Stockholm. Det finns möjlighet till att arbeta på distans till viss del och tillhöra ett kontor på någon av dessa orter.   Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 5 september 2022.  För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Statens Servicecenter

Placering

Sollefteå

Kontaktperson

Statens Servicecenter

Dela jobbannonsen

Anmäl annons