Jobbsafari är en del avschibsted logo

Supporttekniker med teamleaderansvar till PolyPeptide

Centric Professionals AB · Malmö

·

Ansök senast 23 apr. (47 dagar kvar)

Har du arbetat några år som supporttekniker inom servicedesk? Gillar du att ta ansvar och se till att utveckla dina medarbetare? Brinner du lite extra för struktur, processer och dokumentation? Då kan det vara dig vi söker!

Vi letar just nu efter en supporttekniker som vill ta steget och ha ansvar som teamleader och vara en del av PolyPeptides växande IT-organisation. Du kommer att gå in i en delad roll som 2nd line supporttekniker och teamleader för 2-3 medarbetare.

Detta är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos PolyPeptide. Tjänsten börjar omgående.

Arbetsuppgifter
I din roll kommer du arbeta operativt med att hantera ärenden i Servicedesken samtidigt som du har ansvaret för ditt team. I rollen som supporttekniker arbetar du med att:
  • supportera slutanvändarna på företaget med hjälp av ärendehanteringssystem Service Desk samt hantering av tickets enligt incidentprocessen och changeprocessen
  • följa upp och lösa incidenter som inte kan hanteras av 1st line support
  • vid behov begära support av 3rd line tekniker eller externa leverantörer
  • ta emot mer komplexa förfrågningar och ärenden som incident changes, problem/service requests
  • följa upp hur Globala IS/IT-processer möter behovet i organisationen
  • samarbeta med andra stakeholders inom företaget för att implementera en global IT-standard
Utöver din roll som supporttekniker kommer ca 20% av rollen innebära ansvar för teamet och att koordinera arbetet mellan er så att ni stödjer verksamheten på bästa sätt. Det kommer ingå i din roll att:
  • ansvara för den dagliga uppföljningen tillsammans med teamet för att säkerställa hantering och prioritering av incidenter och ärendehantering
  • se till att dokumentationen för lokala system är uppdaterad och överensstämmer med PolyPeptides QMS, GMP och GAMP
  • se över avtal med leverantörer inom IT och se till att de matchar behovet som finns hos interna stakeholders
  • arbeta tillsammans med din chef i budgetprocessen för att ge input och övervaka förbrukningen av tilldelad budget under året
  • säkerställa att kompetensen inom Global IS/IT motsvarar det som behövs i organisationen och att rätt service utförs mot interna avdelningar
  • hantera beställningar av IT-utrustning och se till att det motsvarar efterfrågan inom organisationen.
Din profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom IT-support. Du har en djup teknisk förståelse och är inte främmande för att ta ansvar och leda ett team. Vi söker efter någon som är serviceminded och social med förmågan att leda och utveckla andra. Du behöver behärska både svenska och engelska flytande.

Vad gäller den tekniska kompetensen behöver du ha erfarenhet av:
  • Klientsupport
  • Windows OS
  • Windows Server
  • Active Directoy
  • Hårdvarukompetens kring PC (Dell och tillbehör)
  • Telefoni/smartphone
  • Microsoft 365
  • Installation/felsökning av skrivare/utskrift
  • Enklare felsökning av nätverk
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
  • Teamleader
  • Projektledning
  • Läkemedelsföretag
Vi kan erbjuda dig
PolyPeptide Group är en av världens största oberoende kontraktstillverkare av peptider som tillverkar över en tredjedel av alla godkända peptidläkemedelssubstanser. Med produktion i Sverige, Frankrike, Indien, Belgien och USA erbjuder PolyPeptide Group sina kunder kärnkompetens. PolyPeptide växer och utvecklar ständigt sin organisation. Som en del av denna process ger PolyPeptide medarbetare en dynamisk och stimulerande arbetsplats med stora möjligheter att växa.

Kontakt information

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Hanna Ström på telefon 0734-159385 eller hanna.strom@centric.eu.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Centric Professionals AB

Placering

Malmö