Supporttekniker inom smörjsystem till SKF!
Academic Work · Linköping · Ansök senast 13 dec.
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Har du ett stort intresse för maskiner eller fordon och söker nya utmaningar? Titta hit! På SKF erbjuds du en ny spännande roll med många kontaktytor och där du får ge teknisk rådgivning gällande komponenter och system. Tjänsten passar dig som gillar teknisk problemlösning och att leverera en god service och affärsnytta mot kund. Skicka in din ansökan redan idag!
Information om uppdraget
SKF Lubrication har fokus på att öka konkurrenskraften inom svensk industri genom att hjälpa till med innovativa lösningar av centralsmörjsystem. Automatiska smörjsystem finns på bl a skogs- och entreprenadmaskiner, personbilar, lastvagnar, utrustning inom pappers- och gruvindustrin och maskiner inom förpackningslösningar. SKF Lubrication är en del av SKF Sverige och utgår från Linköping med lager, leverans, försäljning samt serviceteam för installation. SKF växer och nu utökar vi teamet med en supporttekniker med inriktning mot smörjsystem.
I rollen som supporttekniker ingår du i företagets nya supportfunktion. Du välkomnas till ett team bestående av applikationsingenjörer med lång erfarenhet inom branschen. Som supporttekniker kommer du ha huvudansvaret för teknisk kundsupport där du besvarar tekniska frågor gällande komponenter och system. Det är en roll med många kontaktytor där du samarbetar med kunder, distributörer, applikationsingenjörer och säljare. SKFs kunder finns inom alla branscher från gruvindustri, stålverk, läkemedel och livsmedelsindustri till fordonsindustrin. Du kommer naturligtvis att få en introduktion till både företaget och produkterna för att du på bästa sätt ska kunna ge teknisk rådgivning till kunderna. Du kommer även samarbeta nära företagets applikationsingenjörer där ni tillsammans tar fram lösningar mot kund.
Du blir erbjuden:
Arbetsuppgifter
Information om uppdraget
SKF Lubrication har fokus på att öka konkurrenskraften inom svensk industri genom att hjälpa till med innovativa lösningar av centralsmörjsystem. Automatiska smörjsystem finns på bl a skogs- och entreprenadmaskiner, personbilar, lastvagnar, utrustning inom pappers- och gruvindustrin och maskiner inom förpackningslösningar. SKF Lubrication är en del av SKF Sverige och utgår från Linköping med lager, leverans, försäljning samt serviceteam för installation. SKF växer och nu utökar vi teamet med en supporttekniker med inriktning mot smörjsystem.
I rollen som supporttekniker ingår du i företagets nya supportfunktion. Du välkomnas till ett team bestående av applikationsingenjörer med lång erfarenhet inom branschen. Som supporttekniker kommer du ha huvudansvaret för teknisk kundsupport där du besvarar tekniska frågor gällande komponenter och system. Det är en roll med många kontaktytor där du samarbetar med kunder, distributörer, applikationsingenjörer och säljare. SKFs kunder finns inom alla branscher från gruvindustri, stålverk, läkemedel och livsmedelsindustri till fordonsindustrin. Du kommer naturligtvis att få en introduktion till både företaget och produkterna för att du på bästa sätt ska kunna ge teknisk rådgivning till kunderna. Du kommer även samarbeta nära företagets applikationsingenjörer där ni tillsammans tar fram lösningar mot kund.
Du blir erbjuden:
- En ny spännande tjänst där du får vara delaktig i att utforma och utveckla rollen och där du uppmuntras att komma med nya idéer och förslag.
- En lärorik roll med teknisk bredd där du blir expert på företagets produkter. Här får du vara med och bidra med din kompetens och göra skillnad för företag inom olika industrier.
- En roll med många kontaktytor där du får skapa starka relationer med kunder och kollegor i Sverige och internationellt.
- En organisationskultur som präglas av nära samarbeten och kunskapsdelning mellan individer och avdelningar.
Arbetsuppgifter
- Ansvara för telefon- och mailsupport där du besvarar tekniska frågor från kund.
- Arbeta med teknisk problemlösning där du undersöker kundens behov och konsultera dem i valet av produkt eller lösning.
- Registrera och administrera ärenden i företagets affärssystem.
- Arbeta i nära samarbete med applikationsingenjörer, tillverknings-/hopsättningsenhet internt på SKF.
- Vara teknisk kontaktperson för distributörer i Sverige, Norge och Danmark.
- Medverka till teknisk kunskapsdelning lokalt och globalt inom SKF.
- Har en avslutad gymnasieutbildning med teknisk inriktning. Har du en eftergymnasial utbildning inom inom relevant område är det ett plus.
- Har ett genuint tekniskt intresse och som gillar att förmedla din tekniska kunskap till andra.
- Har erfarenhet från en roll inom kundservice eller teknisk support.
- Har en god datorvana, där du har goda kunskaper inom MS Officepaketet.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används internt och externt.
- Har B-körkort.
- Har erfarenhet av hydrauliska system eller smörjsystem.
- Har erfarenhet av affärssystemet Jeeves.
- Ansvarstagande
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Samt har en god samarbetsförmåga
- Rekryteringsprocessen kommer att inkludera ett personlighet- och problemlösningstest.
- Start: Omgående, eller enligt överenskommelse.
- Omfattning: Heltid, tillsvidare.
- Placering: Linköping.
- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Academic Work
Placering
Linköping