Supporttekniker Första linjen till Drift och Support

SOLTAK AB, IT-teamet · Kungälv

·

Ansök senast 4 okt.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

SOLTAK AB ägs av fyra kommuner som lagt över sin ekonomiadministration och löneadministration. Tre kommuner har lagt över IT-drift och -support, allt för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster. Vi arbetar för att leverera professionella tjänster till våra kunder. Kundkommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta. SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling. ARBETSUPPGIFTER Som första linjens supporttekniker hos oss på Soltak AB arbetar du tillsammans med ett dina kollegor där ni pedagogiskt hjälper användare framförallt via telefon med IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning. Alla ärenden hanteras i ett ärendehanteringssystem. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer. Du är ofta den kunden möter och ditt bemötande är därför av största vikt, då du är bolagets ansikte utåt. Arbetet innebär frågor av varierad art med ett visst mått av stress som du behöver kunna hantera och ändå leverera god service. Gillar du IT och att bidra till en god kundupplevelse är detta jobbet för dig! Rollen som första linjens supporttekniker innebär att: • Ge teknisk support för bland annat PC, nätverk, server, infrastruktur, skrivare, Windows 10 och telefoni för externa och interna kunder • Ge tekniskt stöd och rådgivning via telefon/ärende • Upprätthålla en hög servicegrad • Ge rådgivning och erbjuda lämpliga lösningar • Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden inom samtliga områden Soltak IT ansvarar för • Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden. • Hantering av inkommande beställningar och ärenden KVALIFIKATIONER • Erfarenhet av arbete i servicedesk/helpdesk • Erfarenhet av att ge användarstöd via telefon och e-post • Erfarenhet från arbete i Office 365 • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem • Ha mycket goda språkkunskaper i svenska • Kommunikativ och serviceinriktad • B-körkort Meriterande kvalifikationer är: • Supporterfarenhet av mobila enheter • Allmän kunskap om ITIL:s processer • Kunskaper inom nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP) ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

SOLTAK AB, IT-teamet

Placering

Kungälv

Kontaktperson

SOLTAK AB

Vid ansökan:Ange referens A975574 i din ansökan