Supportmedarbetare till bolag inom fordonsbranschen

Academic Work · Stockholm

·

Ansök senast 21 feb. (30 dagar kvar)

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Enkelhet, kvalitet och glädje är orden som genomsyrar denna arbetsplats och rollen som Supportmedarbetare/kundsupport. Om du är serviceinriktad med ett stort tekniskt intresse och tycker det låter spännande att arbeta med System Support - då kan detta vara något för dig! Ta chansen att växa och bli en del av denna familjära organisation som arbetar med att leverera funktionella IT-baserade system inom fordonsbranschen.

Information om uppdraget

Vår kund utvecklar och levererar funktionella IT-baserade system som effektiviserar arbetet inom den svenska fordonsbranschen. De har funnits sedan 1988 och har gjort en fantastisk resa sedan dess. På kontoret hittar du idag 25 engagerade medarbetare som arbetar mot det gemensamma målet - att vara den ledande märkesoberoende leverantören av administrativa system till små och medelstora verkstäder, återförsäljare och reservdelsbutiker på den svenska marknaden.

De växer och söker nu efter en ny kollega till deras fantastiska supportteam. I din roll som kundsupport kommer du genom mail och telefon, hjälpa kunderna med användarfrågor, utbildning i hur man arbetar i systemet och eventuella systemproblem som kan uppstå ute hos kund. Du ger support i allt från systemflöde till felhantering. Eftersom du är ansiktet utåt mot kunderna är din roll och insats avgörande för kundernas trivsel, därmed är kvalitativ service är av högsta vikt. Du kommer även få möjlighet att arbeta i parallella projekt som syftar till att utveckla produkter och tjänster.

Du erbjuds
  • En familjär organisation med hög trivsel där man beskriver arbetet och kollegorna som en förlängning av familjen.
  • En långsiktig tjänst på ett bolag som värdesätter personlig utveckling.
Arbetsuppgifter
  • Hjälpa kunder att lösa systembaserade problem genom telefon och mail
  • Arbeta med problemlösning och utbildning i de olika systemen
  • Flödestestning när ny version av systemen släpps
  • Se till att vid driftstörningar ute hos kund, rapportera detta vidare omedelbart
  • Ansvara för att vara uppdaterad med nyheter och releaser
  • Sköta uppdateringar i programmet och backend samt sköta viss dokumentering och manualskrivning
  • Merförsäljning av modulen ASAP som är provisionsbaserat
Vi söker dig som
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en service-relaterad roll med fördel i en roll som kundsupport eller teknisk support
  • Har goda kunskaper i Windows och ett stort intresse för IT
  • Har goda kunskaper i exempelvis Office-paketet och Teams
  • Obehindrat behärskar svenska och engelska i tal samt skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet från bilverkstad eller fordonsbranschen sedan tidigare.

Vi söker dig som har servicekänsla utöver det vanliga och som vill ge kunderna bästa möjliga upplevelse. Vi ser att du är social och förtroendeingivande som person och trivs med flera kontaktytor.

Som person är du därför:
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Flexibel
  • Problemlösande
Övrig information
  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas
  • Placering: Sollentuna
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work .
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Stockholm