Jobbsafari är en del avschibsted logo

Supply Chain Specialist

ValueOne AB · Sundbyberg · Ansök senast 27 maj

Heltid · Visstidsanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

ValueOne söker en erfaren Supply Chain Specialist med bakgrund från Retail eller FMCG för ett längre konsultuppdrag hos vår kund i norra Stockholm med start snarast. För rätt person finns mycket goda möjligheter att erbjudas en tillsvidaretjänst efter avslutat uppdrag.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
  • en marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • marknadsledande tjänstepension
  • generös sjuk- och vårdförsäkring
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).
Om rollen
Som Supply Chain Specialist ansvarar du för företagets hela logistikflöde. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med prognoser, planering och avrop. Du förväntas också följa upp lagervärden och kvalitet i nära dialog med leverantörer och centrallager. Rollen innebär att du kommer att ha många tvärfunktionella kontakter både inom och utanför företaget. Möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan finns.

Du ingår i företagets Supply Team och rapporterar till Supply Chain Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Optimera lagernivåer på centrallager: planera inköp utifrån bas- och kampanjvolymer, sortimentsförändringar samt säsongsvariationer.
  • Bevaka leveranser och följa upp leverantörer.
  • Ansvara för servicegrad på sortimentet: uppföljning av KPI, rotorsaksanalyser och förbättringsåtgärder.
  • Kontinuerligt utvärdera och uppdatera arbetssätt samt driva och genomföra förbättringar tillsammans med den interna organisationen, lager och leverantörer.
Erfarenhet och kompetens
Rätt person för uppdraget bör ha minst fem års erfarenhet av Supply Chain planning och logistik inom Retail/ FMCG. Eftergymnasial utbildning inom logistik eller motsvarande, alternativt relevant mångårig yrkeserfarenhet är ett krav, liksom flytande svenska och engelska i tal och skrift. För att lyckas i rollen bör du också ha erfarenhet av förändringsarbete. Kunskaper i Lean och S&OP är meriterande. Uppdraget kräver även erfarenhet av arbete med något väletablerat planeringsverktyg, har du arbetat i Dynamics ser vi det som meriterande.

Den person vi söker har god analytisk förmåga, är strukturerad, handlingskraftig och arbetar självständigt. Du har lätt för att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och en duktig administratör.

Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

ValueOne AB

Placering

Sundbyberg

Dela jobbannonsen

Anmäl annons