Jobbsafari är en del avschibsted logo

Studentresurs Inköp

Cambrex Karlskoga AB · Karlskoga · Ansök senast 20 dec.

Deltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 440 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi. Som ett globalt team delar vi ett gemensamt mål - att förbättra livskvaliteten för våra kunders patienter över hela världen. Välkommen till oss! För att se vad vår fina stad har att erbjuda, besök https://flyttatillkarlskoga.se/ Vi förstärker nu vårt team på Inköpsavdelningen. Vi söker dig som vill vara med och stötta våra inköpare med att utveckla våra materialflöden och säkerställa att rätt råvara finns på rätt ställe, i rätt tid och i rätt kvantitet. Inköparen är koordinatorn som har full kontroll på våra materialflöden och som utvecklar goda kontakter både internt och externt.  Arbetsuppgifter Som Inköpare hos oss ansvarar du för operativt inköp av insatsmaterial d.v.s. råvaror, emballage samt förbrukningsartiklar. Arbetet sker i nära samarbete med strategiska inköpare, projektledare samt produktions- och materialplaneringen. Till de huvudsakliga arbetsuppgifterna hör att; .Skapa inköpsordrar och sända till leverantörerna .Bevaka leveranser, från orderbekräftelse till att leveransen sker fysiskt och hantera intern och extern kommunikation kopplad till detta .Underhålla masterdata i vårt affärssystem (SAP) .Delta i förbättringsaktiviteter kopplade till affärssystem och övriga systemstöd För att lyckas i rollen krävs ett gott samarbete inom företaget samt med våra leverantörer. Du ingår i ett team om fem personer på Inköpsavdelningen, där vi samarbetar för att säkerställa kvalitet och leveransprecision från leverantörer till våra fabriker. Kvalifikationer & Personliga egenskaper Den person vi söker har en pågående akademisk utbildning inom ekonomi/logistik alternativt ingenjörsutbildning med inriktning mot ekonomi. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, samt att du kommunicerar obehindrat, såväl skriftligt som muntligt, på engelska.  Som person utgår vi ifrån att du trivs med ett högt tempo och har ett strukturerat och proaktivt arbetssätt. Arbetet ställer krav på din kommunikativa förmåga och att vara noggrann samtidigt som effektiv.    Vi erbjuder dig en chans att utvecklas vid sidan om dina studier och få tillämpa dina kunskaper i praktiken. Kontaktinforamtion & ansökan Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Jens Andersson, Inköpschef, på tfn 0586-78 31 02. För frågor kring rekryteringsprocessen ring Klara Wallteng, HR Business Partner, tfn 072-247 20 66  Fackliga kontaktpersoner:  - Judit Modin, Akademikerföreningen, tfn 0586-78 30 73  - Karoline Graan, Unionen, tfn 0586-78 30 53  Urvalet sker löpande under rekryteringsprocessen.  Välkommen med din ansökan! Kontaktinformation Jens Andersson, Inköpschef, 0702829110, jens.andersson@cambrex.com Klara Wallteng, HR Business Partner, 072 247 20 66, klara.wallteng@cambrex.com Arbetsplats Björkborns industriområde 691 85 Karlskoga

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Cambrex Karlskoga AB

Placering

Karlskoga

Kontaktperson

Cambrex Karlskoga AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons