Student som vill stötta våra interna specialister inom miljö och hållbarhet, privacy och...
Student som vill stötta våra interna specialister inom miljö och hållbarhet, privacy och...
Academic Work · Stockholm · Ansök senast 18 okt.
Deltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Vill du ha ett långsiktigt och utvecklande extrajobb där du stöttar Academic Works specialister inom hållbarhet, privacy och säkerhetsskydd? Har du arbetat i en koordinerande eller serviceinriktad roll och lockas av att arbeta inom ett område där du ständigt utvecklar din kompetens? Då kan du vara vår nästa Quality & Compliance Assistant! Välkommen in med din ansökan!
Information om uppdraget
Att få driva initiativ där min kreativitet får ta plats, och parallellt arbeta för att säkerställa efterlevnad av lagar, standarder och förordningar, skapar en otroligt rolig variation i mitt arbete! Trivs du med att jobba med många kontaktytor och vill du få en ökad affärsförståelse med insyn i Academic Works processer på en övergripande nivå? Brinner du för att arbeta självständigt med uppgifter som kräver noggrannhet och samtidigt levererar service? Då är detta rollen för dig!
Så här beskriver Josefine, en av våra Quality & Compliance Specialists, rollen.
I rollen som Quality & Compliance Assistant arbetar du 2 dagar/veckan under kontorstid i kombination med dina studier.
Du ingår i ett specialistteam på vår svenska stabsavdelning, placerad på vårt sprillans nya kontor i Stockholm, Hagastaden. Hur bra vi i teamet lyckas med vårt arbete kommer vara en avgörande del för hur väl Academic Work i stort lyckas med vår tillväxt!
I den här rollen kommer du att leverera hög servicekvalitet till såväl våra interna medarbetare som våra externa samarbetspartners då du fungerar som First Line Support i vår privacy- samt säkerhetsfunktion.
Du kommer även att stötta teamet genom att ta fram data och analyser, förbereda underlag och presentationer, skriva artiklar och rutiner till vår interna webb, samt få möjlighet att driva egna enklare researchprojekt där du sammanställer information samt tar fram utkast och rekommendationer.
Quality & Compliance-avdelningen arbetar bl.a. med efterlevnad av ISO-certifieringar, General Data Protection Regulation och säkerhetsskydd. Dina arbetsuppgifter kommer därmed variera av både komplex karaktär och enklare administration och du kommer ha många kontaktytor både inom den interna organisationen men även externt.
Arbetsuppgifter
Vidare är du flexibel, vilket för oss innebär att du är duktig på att prioritera mellan olika arbetsuppgifter och snabbt kan växla fokus om arbetet kräver det, samt har en bra balans mellan effektivitet och noggrannhet.
Slutligen är du duktig på att kommunicera och på att anpassa din kommunikation, både skriftligt och verbalt mot rätt målgrupp!
I rollen representerar du inte bara dig själv utan även Quality & Compliance-avdelningen, därför ställs även höga krav på professionalitet, noggrannhet och personlig mognad!
Övrig information
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Quality & Compliance Specialist Josefine, josefine.mannerfeldt@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Information om uppdraget
Att få driva initiativ där min kreativitet får ta plats, och parallellt arbeta för att säkerställa efterlevnad av lagar, standarder och förordningar, skapar en otroligt rolig variation i mitt arbete! Trivs du med att jobba med många kontaktytor och vill du få en ökad affärsförståelse med insyn i Academic Works processer på en övergripande nivå? Brinner du för att arbeta självständigt med uppgifter som kräver noggrannhet och samtidigt levererar service? Då är detta rollen för dig!
Så här beskriver Josefine, en av våra Quality & Compliance Specialists, rollen.
I rollen som Quality & Compliance Assistant arbetar du 2 dagar/veckan under kontorstid i kombination med dina studier.
Du ingår i ett specialistteam på vår svenska stabsavdelning, placerad på vårt sprillans nya kontor i Stockholm, Hagastaden. Hur bra vi i teamet lyckas med vårt arbete kommer vara en avgörande del för hur väl Academic Work i stort lyckas med vår tillväxt!
I den här rollen kommer du att leverera hög servicekvalitet till såväl våra interna medarbetare som våra externa samarbetspartners då du fungerar som First Line Support i vår privacy- samt säkerhetsfunktion.
Du kommer även att stötta teamet genom att ta fram data och analyser, förbereda underlag och presentationer, skriva artiklar och rutiner till vår interna webb, samt få möjlighet att driva egna enklare researchprojekt där du sammanställer information samt tar fram utkast och rekommendationer.
Quality & Compliance-avdelningen arbetar bl.a. med efterlevnad av ISO-certifieringar, General Data Protection Regulation och säkerhetsskydd. Dina arbetsuppgifter kommer därmed variera av både komplex karaktär och enklare administration och du kommer ha många kontaktytor både inom den interna organisationen men även externt.
Arbetsuppgifter
- Agera First Line Support i vår privacy- samt säkerhetsskyddsmail
- Stötta med administrativa uppgifter och projekt kopplade till vårt hållbarhets- och miljöarbete
- Samla in och bearbeta information i samband med projekt och revisioner
- Arbeta i olika projekt för att utveckla, förbättra och kommunicera våra interna rutiner och processer
- Dokumentera rutiner och processer på vårt intranät
- Administrera avtal och samtalsunderlag
- Är studerande på universitet eller högskola med inriktning personal, ekonomi, juridik, eller annan relevant utbildning
- Har minst 1,5 år kvar på dina studier och söker ett långsiktigt extrajobb
- Har tidigare erfarenhet av service och/eller administration
- Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Har goda kunskaper i Officepaketet
- Har möjlighet att arbeta 2 dagar/vecka
- Har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter
- Studerar affärsjuridik alternativt företagsekonomi, och/eller om du har ett intresse för kvalitet- och hållbarhetsfrågor
- Har goda kunskaper inom PowerPoint och Excel då man kommer arbeta mycket i dessa program
Vidare är du flexibel, vilket för oss innebär att du är duktig på att prioritera mellan olika arbetsuppgifter och snabbt kan växla fokus om arbetet kräver det, samt har en bra balans mellan effektivitet och noggrannhet.
Slutligen är du duktig på att kommunicera och på att anpassa din kommunikation, både skriftligt och verbalt mot rätt målgrupp!
I rollen representerar du inte bara dig själv utan även Quality & Compliance-avdelningen, därför ställs även höga krav på professionalitet, noggrannhet och personlig mognad!
Övrig information
- Start: Augusti enl. överenskommelse
- Omfattning: Deltid, 2 dagar/vecka under kontorstid
- Placering: Solnavägen 3H, 113 63 Stockholm
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Quality & Compliance Specialist Josefine, josefine.mannerfeldt@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Academic Work
Placering
Stockholm