Student med spelintresse? Vi söker en IT-support på deltid till vår kund inom spelbranschen!

Academic Work · Stockholm

·

Ansök senast 20 nov. (31 dagar kvar)

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vi söker dig som har ett stort intresse för spel och vill jobba på ett kreativt och innovativt bolag som är helt olikt andra företag. När du kliver in på vår kunds kontor i Hammarby Sjöstad kommer du in i en helt annan värld. Här får du jobba med spel som älskas världen över. Till rollen som IT-support söker vi dig som vill jobba deltid vid sidan av dina studier eller halvtidsjobb!

Information om uppdraget

På kontoret beläget i Hammarby Sjöstad arbetar ett fantasifullt och härligt gäng kollegor på runt 40 personer. Rollerna som finns på kontoret är programmerare, utvecklare och designers samt office manager. Det råder en härligt energifylld stämning i den kreativa miljön och här är man van att tänka utanför boxen för att liva upp stämningen på kontoret!

Uppdraget startar omgående och sträcker sig långsiktigt. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Som IT-support kommer du att arbeta med löpande support gentemot vår kunds användare gällande olika problem som kan uppstå vid användning av deras produkter. Vanliga problem som kan förekomma är användare med installationsproblem, buggar och olika devicefrågor. Du kommer arbeta via desk.com som är ett all-in-one customer support verktyg som de använder sig utav och därmed kommer all kommunikation ske via mejl. Du kommer få en introduktion till rollen för att få en djupare inblick i vad arbetet innebär.

Du kommer till exempel att:
  • Gå igenom case som kommer in via desk.com för att sedan följa upp dessa
  • Lösa olika tekniska problem som användare vill ha hjälp med
  • Ha en nära dialog och samarbete gentemot QA-testarna på kontoret
  • Skapa dig en förståelse för spelbeteenden
  • Komma med förbättringsförslag
  • Du samarbetar tätt med Customer Support Manager
Vi söker dig som
  • Studerar en eftergymnasial utbildning och har minst ett år kvar av dina studier, alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
  • Har jobbat med kunder inom exempelvis butik, restaurang eller kundtjänst tidigare
  • Har ett stort tekniskt intresse och har ett spelintresse
  • Har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, detta då all kommunikation sker på engelska
Det är meriterande om du har arbetat med spel eller i en support sedan tidigare. Som person är du kommunikativ, problemlösande och har god samarbetsförmåga.

När du söker tjänsten vill vi att du skickar in ditt CV på engelska!

Övrig information
  • Start: Oktober
  • Omfattning: 2-4 dagar i veckan. Anpassas efter den kandidat som får jobbet.
  • Placering: Hammarby Sjöstad
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Stockholm