Jobbsafari är en del avschibsted logo

Specialist inom supply chain

Randstad · Sandviken · Ansök senast 31 jan.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i Sandviken söker vi nu dig som vill utvecklas och arbeta strategiskt inom Supply Chain. Drivs du av att få möjlighet att få arbeta globalt med att planera, analysera, utveckla och optimera lagerstyrning? Då är detta ett uppdrag för dig! 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden

Som konsult hos vår kund på detta uppdrag kommer du arbeta som strategisk specialist inom lager- och logistik-planering . Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att arbeta med att förbättra och effektivisera lager och efterfrågan. Du kommer samarbeta mycket med organisationens säljteam som är placerade i Europa, Mellanöstern och Västafrika. Tillsammans med säljteamet kommer du att arbeta med att sätta försäljningsprognoser och planera och styra lager och leverans från produktion ut till kund. Vidare i rollen kommer du ha ansvar för att upptäcka och kartlägga trender samt analysera data i organisationens olika 
ERP-system. Att arbeta med att ta fram veckodriftsplaner och följa upp KPI:er såsom prognosnoggrannhet, lagerinventeringsnivå kommer också vara återkommande arbetsuppgifter i rollen. 

Du kommer också aktivt att arbeta med att implementera utvecklingsaktiviteter samt initiera nya sätt att arbeta med system, processer och dokumentation.



Arbetstider

Heltid, dagtid. Uppdragstid initialt på sex månader, med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har universitet- eller högskoleexamen inom supply chain management, logistik eller industriell ekonomi, eller motsvarande arbetserfarenhet. För att lyckas i rollen tror vi det är viktigt att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, såsom dataanalyser, trender och planering av aktiviteter. 

Du har fördjupad kunskap inom Excel och vi ser gärna att du tidigare har erfarenhet av att ha arbetat administrativt med prognos- och lagerstyrning. Meriterande är om du tidigare har erfarenhet av ERP-system, såsom SAP och/eller planeringssystem såsom Voyager. Vidare för att trivas i rollen är det viktigt att du är analytisk, då uppdraget inledningsvis kommer bygga mycket på att analysera data och trender för att bygga förståelse för organisationen och flödet. 

Mycket av framgången i rollen kommer bygga på samarbete med andra nyckelfunktioner inom organisationen, därför är det viktigt att du är en stark lagspelare. Du har lätt för att kommunicera i såväl tal som skrift både på svenska och engelska samt drivs av att både bibehålla och bygga nya relationer både externt och internt. Då du kommer arbeta inom en global organisation är det viktigt att du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska. 

Som person ser vi att du är kreativ och drivs av att söka efter ständiga förbättringar i ditt dagliga arbete för att optimera utfallet. Problemlösning är något som ligger dig varmt om hjärtat och du blir motiverad av att se hur dina resultat påverkar organisationens flöde. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2021-01-31 
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Caroline Lundberg, Konsultchef, caroline.lundberg@randstad.se

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Randstad

Placering

Sandviken

Kontaktperson

Randstad AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons