Sommarjobb: Passhandläggare och administratörer till receptioner i Skåne, B

Polismyndigheten, Polisregion Syd

·

Ansök senast 13 jan.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad? Polismyndigheten region syd har cirka 4 700 medarbetare. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Vi söker nu dig som vill arbeta i våra receptioner i Kalmar, Växjö, Västervik, Oskarshamn, Hultsfred, Ljungby, Älmhult, Kristianstad, Karlskrona, Karlshamn och Hässleholm! ARBETSUPPGIFTER Som passhandläggare blir du placerad inom gruppen för stöd och service. Arbetsuppgifterna innebär att ge stöd och service åt allmänheten samt hjälpa besökare tillrätta inom myndigheten. Vid behov så hjälper vi andra enheter/grupper inom LPO Kristianstad och LPO Karlskrona samt Polisområdet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ta emot, handlägga och lämna ut resehandlingar Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara: • Hantera hittegods • Tillståndsansökningar • Viss vapenhantering • Besvara frågor via mail och telefon • Ta emot anmälningar Vänligen observera att arbetsuppgifterna kan skilja sig åt beroende på vilken arbetsplats du kommer att arbeta på. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer • Fullständiga gymnasiebetyg • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift • Körkort B • Erfarenhet av reception eller annat serviceyrke Meriterande • Genomförd utbildning i RES och erfarenhet av resehandlingar • Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska är meriterande • Erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet • Pågående polisutbildning Personliga egenskaper Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har en förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning. Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten ska fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Anställningsbenämning: Administratör Växjö: 2 personer med preliminärt startdatum 2021-04-26 och 2020-06-01 Kalmar: 2 personer med preliminärt startdatum 2021-06-01 Västervik: 1 person med preliminärt startdatum 2021-05-03 Oskarshamn: 1 person med preliminärt startdatum 2021-05-03 Hultsfred: 1 person med preliminärt startdatum 2021-05-03 Ljungby/Älmhult: 1 person med preliminärt startdatum 2021-06-21 Kristianstad: 1 personer med preliminärt startdatum 2021-04-26 Karlshamn: 1 person med preliminärt startdatum 2021-04-26 Hässleholm: 1 personer med preliminärt startdatum 2021-06-01 Karlskrona: 1 personer med preliminärt startdatum 2021-04-26 En förutsättning för att du ska kunna påbörja anställningen (gäller ej för anställning som anmälningsmottagare Växjö) är att du genomför, samt blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen för passhandläggare (passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort, FAP 530-1 samt förvaltningslagen). Utbildningen sträcker sig över sammanlagt två veckor och innehåller både teori och praktik. Utbildning kan ske på annan ort. Utbildningen är en del av din anställning och därmed utbetalas normal lön, startdatumet som nämns ovan innebär starten för utbildningen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 januari 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer om olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta berörd HR-konsult Patricia Plajer, patricia.plajer@polisen.se. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Varmt välkommen med din ansökan! Polismyndigheten Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 31 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Polismyndigheten, Polisregion Syd

Kontaktperson

Polismyndigheten

Vid ansökan:Ange referens C45763/2020 i din ansökan