Jobbsafari är en del avschibsted logo

Social Media Coordinator till KFC Sverige

Academic Work · Stockholm · Ansök senast 18 jan.

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Är du vass inom sociala medier vet precis hur ett företag ska marknadsföra sig via digitala kanaler för att nå ut till och attrahera rätt målgrupp? KFC planerar att växa kraftigt i Sverige under de närmaste åren och för att kunna göra det behöver marknadsteamet nu utökas med en Social Media Coordinator. Vi söker därför dig som har bred kunskap inom digital marknadsföring där du gillar att följa hela kedjan från val av sociala medier till content creation, moderering och uppföljning av digitala kampanjer. Du kommer att ingå i ett mindre team där det är viktigt att du är självgående, proaktiv och trivs med stort eget ansvar.

Information om uppdraget

NSP, Nordic Service Partners, är ett av Sveriges största restaurangföretag och franchisetagare till den amerikanska snabbmatskedjan KFC, Kentucky Fried Chicken. Idag har NSP totalt 10 KFC-restauranger runt om i landet och öppnar nummer 11 och 12 den närmaste månaden. Nu vill NSP öka antalet restauranger markant och beräknar att inom några år ha upp mot 50 stycken runt om i Sverige.

Som anställd hos NSP erbjuds du
  • En bred roll med mycket frihet under eget ansvar
  • Vara med i starten av en tillväxtresa
  • Möjlighet att arbeta med ett starkt och spännande globalt varumärke
  • Goda utvecklingsmöjligheter framåt
  • Flexibla arbetstider och 6 veckors semester
Arbetsuppgifter

Som Social Media Coordinator kommer du att ansvara för den digitala marknadsföringen i sociala kanaler och ha hand om planering, skapa content och kampanjer, uppdatera flöden och uppföljning av aktiviteter. Du kommer på sikt få budgetansvar för den digitala marknadsföringen och se till så att den används och fördelas på rätt sätt. Du kommer att ingå i ett mindre team med täta samarbeten och rapportera direkt till marknadschefen för NSP.

Du kommer t.ex. att:
  • Skapa content i formaten; text, video och bilder till webb och sociala medier
  • Uppdatera och moderera KFC:s sociala flöden
  • Planera och genomföra digitala marknadsföringskampanjer
  • Vara med och ta fram den digitala marknadsföringsstrategin
  • Annonsering och sponsring samt uppföljning i bland annat Google Ads, Facebook Ads Manager samt Google Analytics
För att trivas i den här rollen hos KFC så är det viktigt att du har ett stort intresse för digitala trender. Du har bred kunskap inom digital marknadsföring och gillar att sätta mål för den digitala marknadsföringen och arbeta för att genomföra dessa. Du har ett starkt kundfokus och motiveras av att driva försäljning. Du är även självgående, proaktiv och tar stort ansvar i ditt arbete.

Vi söker dig som
  • Är i början av din karriär och har 1-2 års erfarenhet av liknande arbete inom digital marknadsföring och kommunikation i digitala kanaler
  • Har erfarenhet av att skapa bra content i sociala kanaler
  • Har erfarenhet av att skapa (enklare) filmer med rörlig bild och musik i marknadsföringssyften
  • Har relevant utbildning inom digital marknadsföring eller liknande
  • Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift
  • Har körkort B
Det är meriterande om du har kunskaper i Google och Facebooks marketing platforms.

Som person är du:
  • Ansvarstagande
  • Självständig
  • Initiativtagande
Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Bromma
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och NSP önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Stockholm

Dela jobbannonsen

Anmäl annons