Social Media Coordinator till KFC Sverige
Social Media Coordinator till KFC Sverige
Academic Work · Stockholm · Ansök senast 18 jan.
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Är du vass inom sociala medier vet precis hur ett företag ska marknadsföra sig via digitala kanaler för att nå ut till och attrahera rätt målgrupp? KFC planerar att växa kraftigt i Sverige under de närmaste åren och för att kunna göra det behöver marknadsteamet nu utökas med en Social Media Coordinator. Vi söker därför dig som har bred kunskap inom digital marknadsföring där du gillar att följa hela kedjan från val av sociala medier till content creation, moderering och uppföljning av digitala kampanjer. Du kommer att ingå i ett mindre team där det är viktigt att du är självgående, proaktiv och trivs med stort eget ansvar.
Information om uppdraget
NSP, Nordic Service Partners, är ett av Sveriges största restaurangföretag och franchisetagare till den amerikanska snabbmatskedjan KFC, Kentucky Fried Chicken. Idag har NSP totalt 10 KFC-restauranger runt om i landet och öppnar nummer 11 och 12 den närmaste månaden. Nu vill NSP öka antalet restauranger markant och beräknar att inom några år ha upp mot 50 stycken runt om i Sverige.
Som anställd hos NSP erbjuds du
Som Social Media Coordinator kommer du att ansvara för den digitala marknadsföringen i sociala kanaler och ha hand om planering, skapa content och kampanjer, uppdatera flöden och uppföljning av aktiviteter. Du kommer på sikt få budgetansvar för den digitala marknadsföringen och se till så att den används och fördelas på rätt sätt. Du kommer att ingå i ett mindre team med täta samarbeten och rapportera direkt till marknadschefen för NSP.
Du kommer t.ex. att:
Vi söker dig som
Som person är du:
Information om uppdraget
NSP, Nordic Service Partners, är ett av Sveriges största restaurangföretag och franchisetagare till den amerikanska snabbmatskedjan KFC, Kentucky Fried Chicken. Idag har NSP totalt 10 KFC-restauranger runt om i landet och öppnar nummer 11 och 12 den närmaste månaden. Nu vill NSP öka antalet restauranger markant och beräknar att inom några år ha upp mot 50 stycken runt om i Sverige.
Som anställd hos NSP erbjuds du
- En bred roll med mycket frihet under eget ansvar
- Vara med i starten av en tillväxtresa
- Möjlighet att arbeta med ett starkt och spännande globalt varumärke
- Goda utvecklingsmöjligheter framåt
- Flexibla arbetstider och 6 veckors semester
Som Social Media Coordinator kommer du att ansvara för den digitala marknadsföringen i sociala kanaler och ha hand om planering, skapa content och kampanjer, uppdatera flöden och uppföljning av aktiviteter. Du kommer på sikt få budgetansvar för den digitala marknadsföringen och se till så att den används och fördelas på rätt sätt. Du kommer att ingå i ett mindre team med täta samarbeten och rapportera direkt till marknadschefen för NSP.
Du kommer t.ex. att:
- Skapa content i formaten; text, video och bilder till webb och sociala medier
- Uppdatera och moderera KFC:s sociala flöden
- Planera och genomföra digitala marknadsföringskampanjer
- Vara med och ta fram den digitala marknadsföringsstrategin
- Annonsering och sponsring samt uppföljning i bland annat Google Ads, Facebook Ads Manager samt Google Analytics
Vi söker dig som
- Är i början av din karriär och har 1-2 års erfarenhet av liknande arbete inom digital marknadsföring och kommunikation i digitala kanaler
- Har erfarenhet av att skapa bra content i sociala kanaler
- Har erfarenhet av att skapa (enklare) filmer med rörlig bild och musik i marknadsföringssyften
- Har relevant utbildning inom digital marknadsföring eller liknande
- Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift
- Har körkort B
Som person är du:
- Ansvarstagande
- Självständig
- Initiativtagande
- Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Heltid
- Placering: Bromma
- Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och NSP önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Academic Work
Placering
Stockholm