Jobbsafari är en del avschibsted logo

Social Media Assistent på deltid till nystartat medicintekniskt företag

Academic Work · Stockholm

·

Ansök senast 4 maj (58 dagar kvar)

Nu söker vi dig som är intresserad av att vara med på en digital utvecklingsresa med Add Pharma Nordic AB, där du får möjlighet att arbeta med produktmarknadsföring för både befintliga och nya produkter. Ett ungt bolag med stora framtidsutsikter, som nu behöver förstärkning på sociala medier på deltid. Låter det intressant? Sök tjänsten redan idag - urval sker löpande.

Information om uppdraget

"Vår mission är att hjälpa människor till att enklare nå en frisk vardag"

Add Pharma grundades 2019 av två apotekare med ambitionen att utveckla och expandera utbudet av nya egenvårdsprodukter på Nordens apotek. Add Pharma erbjuder innovativa egenvårdsprodukter för den nordiska apoteksmarknaden och möjligheten att tillsammans utveckla produkter under apotekens egna varumärke.

Nu söker Add Pharma en Social Media Assistent, som i nära samarbete med involverad PR-byrå, vill vara med och producera och publicera content-material kopplat till företagets för tillfället tre varumärken.

För detta deltidsuppdrag krävs det att du har en annan huvudsaklig sysselsättning vid sidan av, om minst 50% (exempelvis studier). Då uppdraget är på lång sikt ser vi gärna att du har minst 1 år kvar.

Du erbjuds
  • En ny roll inom Add Pharma med nära samarbete med involverad PR-byrå
  • Möjlighet att utveckla föreningens produktmarknadsföring i deras sociala kanaler
  • Flexibla arbetstider för att kombinera med studier/annat jobb (minst 50%)
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som Social Media Assistent hos Add Pharma kommer du arbeta i nära samarbete med outsourcad marknadsföringsbyrå, samt med internt anställda för att bolla och genomföra bästa möjliga produktmarknadsföring. Rollen inkluderar eget arbete och därför är det av stor vikt att du kan jobba självgående.
  • Arbeta med företagets sociala medier (Instagram, Facebook) och uppdatera innehåll samt skapa nytt content kring företagets produktsortiment
  • Uppdatera Facebook och Instagram-konto med aktuell information och kommande aktiviteter, så som tävlingar, erbjudande m.m.
Vi söker dig som

Har ett kreativt tänkande och ser lösningar framför problem. Du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter då du kommer "slängas in i hetluften" omgående. Vi ser därför gärna att du har någon motsvarande erfarenhet med dig sedan tidigare. Utöver det ser vi att du:
  • Har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% i minst 1 år framåt (krävs för den här typen av anställningsform)
  • Kan och vill jobba 30-50h / månad (c:a 1-2 heldagar per vecka)
  • Talar och skriver obehindrat på svenska & engelska, då det används inom verksamheten
Som person är du:
  • Kommunikativ
  • Självgående
  • Ansvarstagande
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Deltid c:a 2 heldagar / vecka
  • Placering: Vid behov på kontor, annars kan arbetet skötas hemifrån
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Stockholm