Skoladministratör

KROKOMS KOMMUN · Krokom

·

Ansök senast 25 jan.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

-Ett jobb med plats för variation

I Krokoms kommun växer framtidstron och befolkningen ökar tack vare att människor både flyttar hit och stannar kvar. Här är det nära till både stad och landsbygd, fjäll och skog. Var femte invånare i kommunen är yngre än 12 år och vi har 16 grundskolor och 22 förskolor spridda över hela kommunen. Barn- och utbildningsförvaltningen omfattar mer än 600 medarbetare, 9 av dessa är skoladministratörer inom förskola och grundskola.

Till Krokoms barn- och utbildningsområde söker vi nu en skoladministratör som vill vara en given spindel i nätet! Skoladministratören är en sammanhållande kraft i ett skolområdes många verksamheter. Såväl kommunikation som service ska ges till många olika personer och deras behov under en dag.

Krokoms barn- och utbildningsområde omfattar skolorna Nyheden, Kvarnbackskolan och Hissmoskolan.

En dag som skoladministratör

Skoladministratören fungerar som ett administrativt stöd till både skolledning, förvaltning och lärare samt övrig personal inom skolområdet. Samarbete sker med kommunens HR-avdelning, ekonomiavdelning och samhällsbyggnadsförvaltning liksom internt inom förvaltningens olika avdelningar. Skoladministratörerna har sina arbetsplatser utspritt i kommunen och leds av en chef som är placerad i Krokom. Det dagliga arbetet på expeditionen leds av skolområdets rektorer. Arbetet innefattar bland annat personal-, löne- och budgetadministration liksom administration av elever och barnomsorgsärenden.

Din kompetens

Vi söker dig som har fullgjord gymnasieutbildning, gärna från ekonomiska programmet, eller annan utbildning som bedöms som lämplig. Som person är du strukturerad med god organisationsförmåga. Ditt arbetssätt ska kännetecknas av gott bemötande, hög servicekänsla och god laganda. Vi ser att du är flexibel och gillar varierande arbetsuppgifter samt att du delar de värderingar som vår skollag och våra läroplaner vilar på.

De digitala stödsystem som bland annat används är:

  • Heroma för personal- och löneadministration
  • Visma för kontering och fakturahantering
  • Procapita för barn- och elevregistrering
  • Infomentor som digital lärplattform i grundskolan

Vi ser att du behöver behärska minst ett eller flera av dessa system samt i övrig kunna hantera Office-programmen såsom Word och Excel. Vi ser också att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Meriterande är liknande arbetslivserfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Vikariat på 75 % till och med 30 juni 2021 eller till dess ordinarie medarbetare är åter i tjänst. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

KROKOMS KOMMUN

Placering

Krokom

Kontaktperson

Krokoms kommun