Jobbsafari är en del avschibsted logo

Servicedeskchef

Centric Professionals AB · Stockholm · Ansök senast 11 okt.

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Frösunda söker vi nu en Servicedeskchef som kommer att ha en avgörande roll för att tillsammans med dagens standardteknologier förena behovet att arbeta friktionsfritt i en skalbar, flexibel och framtidssäker miljö med morgondagens krav på en hybridarbetsplats. Du kommer att ansvara för utvecklingen av supportleveransen i en Zendesk Enterprise miljö tillsammans med övriga personer inom IT.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att styra och utveckla det befintliga supportteamet i Servicedesken. Uppföljning på teamnivå och individnivå tillsammans med Disptacher ingår också i rollen. Du driver implementeringar framåt och tar ansvar för att saker blir gjorda på Servicedesken. Vidare planerar du för Servicedesken både operativt och strategiskt.

Du kommer också att arbeta med övriga delar av verksamheten och förstå deras behov och göra Servicedesken ännu bättre för att möta verksamhetens behov.

Din profil
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har minst fem års arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Som person är du prestigelös, engagerad, orädd och inte ha några problem med att fatta tuffa beslut. Du ska också ha förmågan att identifiera och utveckla self-service strategier för att maximera nytta för medarbetarna och överträffa förväntningarna på support och service.

Skallkrav
  • Förmåga att identifera kunskapsgap för kontinuerlig utveckling av resurser.
  • Goda kunskaper om standarder, rutiner och processer.
  • Erfarenhet av att skapa automatiserade relger och flöden för att minimera tid för hantering av ärenden.
  • Erfarenhet av att integrera interna och externa supportflöden.
  • Erfarenhet av att utvärdera befintliga supportkanaler för att maximera supportupplevelsen.
Meriterande
  • Kunskaper eller certifierad inom KCS
Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Emma Idman på tfn: 0734-159352 eller emma.idman@centric.eu.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Centric Professionals AB

Placering

Stockholm

Dela jobbannonsen

Anmäl annons