Jobbsafari är en del avschibsted logo

Service Dispatcher

Kalmar Global · Stockholm · Ansök senast 17 mars

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Om jobbet

Brinner du för att få rätt person på rätt plats? Gillar du att skapa relationer och ge de bästa förutsättningarna för våra servicetekniker att leverera den bästa servicen till våra kunder?

Då kan rollen som Service Dispatcher hos oss på Kalmar AB vara något för dig! Här får du möjligheten att arbetsleda ett gäng proffsiga servicetekniker och se till att allt runt omkring flyter på.

Positionen är placerad i Kista, och rapporterar direkt till Front Office Manager.

Ansvarsområde:
I denna rollen kommer du ha ansvar för den dagliga planeringen för ett team på 5-10 Servicetekniker och leda den dagliga kundtjänsten för ditt team. Du kommer också att förbereda och slutföra serviceorder, inklusive reservdelsbeställning och proaktivt planera service och säkerställa kundens drifttid. I rollen som Service Dispatcher, kommer du att ha ett nära samarbete med olika intressenter för att säkerställa kundnöjdhet och ge underlag till offerter till beslutsfattande för den regionala servicechefen.

Du kommer även arbeta med att:
  • Dagligen godkänna teknikernas arbetstid
  • Samla in och sammanställa information om garantifrågor
  • Hålla kundkontakter, avtalsvillkor och underhållsplaner uppdaterade
  • Samarbeta med regionala servicechefer för att säkerställa en effektiv och lönsam verksamhet
För att lyckas i rollen har du:
Utbildning:
  • Gymnasieutbildning som lägst, meriterande med påbyggnad inom relevant område
Arbetserfarenhet:
  • Minst 1- 2 års erfarenhet inom liknande roll
  • Meriterande om du har erfarenhet av att ha dispatchat servicetekniker inom mekanik
För denna rollen söker vi en person som är organiserad, strukturerad och serviceinriktad. Vi tror att du är en bra lagspelare med förmågan att effektivt planera serviceleverans. Du besitter även en stark kommunikationsförmåga där du:
  • Talar och skriver Svenska och Engelska flytande
  • Väl medveten om hur brådskande fall och rutiner ska hanteras
  • Förmågan att effektivt planera service utförande.
Vad du blir en del av:
Vi tror på våra medarbetare eftersom det är våra medarbetare som verkligen gör skillnaden. Vi arbetar alltid i nära samarbete med våra kunder, håller vad vi lovar och slutar aldrig leverera oavsett hur stor utmaningen är. Vi lyckas eftersom vi gör det tillsammans.

Hos oss får du möjligheten att förverkliga din potential och bli en viktig medarbetare i vårt globala team.

Fler förmånder:
  • Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön och ett omfattande förmånspaket inriktat på att öka hälsa och välbefinnande.
  • Alla våra anställda erbjuds omfattande utbildnings- och utvecklingsmöjligheter, årlig utvecklingsplan och karriärmöjligheter.
  • På Cargotec kommer du ha förmånen att arbeta i ett globalt företag som ligger i framkant när det gäller hållbarhetsfrågan att elektrifiera vår fordonsflotta för en grönare framtid.
Intresserad av tjänsten?

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Jonna Valli, Front Office Manager, email; jonna.valli@kalmarglobal.com

Om du är intresserad av denna tjänst tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Kalmar Global

Placering

Stockholm

Dela jobbannonsen

Anmäl annons