Jobbsafari är en del avschibsted logo

Service Center konsult inom schema, tid och bemanningssystem till Visma

Service Center konsult inom schema, tid och bemanningssystem till Visma

Visma Enterprise AB · Göteborg · Ansök senast 22 nov.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/. Vill du jobba med ett marknadsledande system som ser till att hundratusentals människor i Sverige har uppdaterade scheman, att anställda ordentligt kan checka in och ut från sina arbetspass, att hemtjänsten dyker upp när den ska och att dessa personer sedan får rätt löner med stöd i rätt avtal? Vill du vara en del av det team som fortsätter förenkla kundens vardag genom att leverera en professionell systemsupport till kunderna i det verksamhetskritiska systemet Medvind? Då får du inte missa chansen att söka tjänsten som Service Center konsult hos oss! Om rollen I rollen som Som Service Center konsult jobbar du i en 2nd line-support med att hjälpa våra publika och privata kunder med systemrelaterade frågor inom vår work force managementlösning - Medvind. Du ingår i ett team på 5 härliga kollegor. Som Service Center konsult är din uppgift att att felsöka och lösa komplexa frågor eller fel som uppstår i systemet. Det kan handla om att utreda applikationsfel, identifiera handhavandefel samt ge råd till våra kunder och kvalitetssäkra våra system. Till din hjälp, utöver dina närmaste supportkollegor, har du också kollegor inom teknik, produkt & utveckling samt nära arbete med applikationskonsulter. I rollen har du en nära kontakt med kunden där du kommunicerar lösningar och andra relevanta budskap till kund i relation till dessa ärenden. Din Placeringsort är Göteborg eller Stockholm Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara: Hantera inkommande supportärenden enligt de SLA:er som finns Felsökning i varierande miljöer  Proaktivt fånga upp ärenden som kan drabba flera kunder Underhålla informationen som kommuniceras på kundportalen Visma community  Eskalera vidare inkommande ärenden till berörd grupp (ex, teknikrelaterade ärenden eller beställningar) Vem söker vi? Vi söker dig som har ett intresse för system och brinner för problemlösning och service. För att lyckas i rollen bör du vara en lagspelare och starkt serviceinriktad. Som person är du detaljorienterad och och värdesätter kvalité i det du gör. Du har en stor vilja att lösa frågor och problem som dyker upp samt är skicklig på att kommunicera med kunder och kollegor. Du drivs av att lära dig nya saker och trivs i en miljö med snabba förändringar och innovation. För att lyckas som Service Center konsult hos oss ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av supportrollen där du jobbat med komplex systemsupport. Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning inriktat mot lön, system eller HR alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha hög IT-vana och goda kunskaper i Microsoft Windows system/Googles system. En eller flera av följande kompetenser är meriterande: Erfarenhet av Medvind eller Vismas lönesystem HR Plus, Agda PS eller Personec P Erfarenhet som systemförvaltare/lönekonsult inom HR/ Lön Erfarenhet av support/konsultation inom Service Center verksamhet  Erfarenhet av systemförvaltningskunskaper från offentlig verksamhet Vad erbjuder vi? Hos oss jobbar du i en av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet. Visma är mer än bara systemlösningar- våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv. Mer ditt framtida team: Hej mitt namn är Eleonor Kalin och jag är ansvarig för supportleveransen av Medvind.   I mitt team jobbar engagerade och lösningsfokuserade support konsulter. Jag söker efter dig som vill bidra med energi, kreativitet och leverera den bästa supporten tillsammans med oss. Har du några frågor kopplat till tjänsten får du gärna höra av dig till mig. Jag ser fram emot din ansökan! Ansökan Du söker tjänsten via länken. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 22 november 2020. Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Eleonor Kalin, Manager Service Center Personec P & Medvind. eleonor.kalin@visma.com alt.0761-28 30 98 Vill du veta mer om Visma Enterprise? Visma Enterprise ingår i Nordens största IT-koncern. Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer för både privat och offentlig sektor. Den breda produktportföljen rymmer flera marknadsledande system, som Personec P, Agda PS, HR-plus, Medvind och Visma Sesam. På våra 12 kontor i Sverige arbetar ca 330 anställda och våra lösningar producerar fler än 1 650 000 lönespecifikationer varje månad. Vår vision är att skapa möjligheter för en digital offentlig och privat sektor i världsklass. Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/. Välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Visma Enterprise AB

Placering

Göteborg

Kontaktperson

Visma Software AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons