Jobbsafari är en del avschibsted logo

Samordnare brandlarm

Räddningstjänsten Skåne Nordväst · Helsingborg · Ansök senast 23 dec.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Räddningstjänsten Skåne Nordväst är ett kommunalförbund med fyra medlemskommuner: Helsingborg, Ängelholm, Bjuv samt Örkelljunga med totalt cirka 210 000 invånare. Vi ansvarar för operativ utryckningstjänst och förebyggande skydd med målet att skapa trygghet för de som bor och vistas i våra kommuner. Under de närmaste åren förväntas flera kommuner ansluta sina räddningstjänster inom samarbetet Familjen Helsingborg till förbundet. Räddningstjänsten Skåne Nordväst har idag cirka 270 anställda. Den centrala administrationen finns i Bårslöv, nära Helsingborgs södra infart från E6. Avdelningen Verksamhetsstöd söker nu en teknikintresserad samordnare som hanterar automatiska brandlarm och larmteknik inom arbetsområdet. ARBETSUPPGIFTER Som samordnare för brandlarm så hanterar man nya och befintliga automatiska brandlarm med avtalsparterna. Arbetsuppgifterna består bland annat av att hantera beställningar av automatlarm och kontakter mellan SOS alarm, brandkonsulter, installatörer, objektskontakter, rutiner, insatsbilder, nycklar m.m. för att kunna starta upp nya larm. Som samordnare kommer du ingå i ett teknikteam som bland annat hanterar IT, intern teknik och larmteknik. Teknikteamet tillhör avdelningen Verksamhetsstöd och sköter servicen till vår organisation och kontakten mot våra leverantörer och samarbetspartners. Du deltar i utveckling, driver projekt och sköter drift inom arbetsområdet. Nedan följer exempel på arbetsuppgifter som ligger inom arbetsområdet. • Administration av automatiska brandlarm • Kontakt och kontaktman med avtalsparter • Tar fram insatsbilder på larmobjekt • Nyckelhantering intelligenta nycklar • Medverka i budgetarbete och uppföljning • Vara delaktig i projekt och förändringsarbete • Fakturahantering • Samordnare gällande hantering och service av VMA-larm • Utbildning, support och användarhandledning • Delta i myndighetsgemensamma sammankomster och uppdrag • Hantering av interna larm • Allmän service till organisation i samverkan inom avdelningen Verksamhetsstöd • Arbetsområde - hela Räddningstjänsten Skåne Nordväst förbundskommuner KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och som vill utvecklas med Räddningstjänsten Skåne Nordväst. Vi tror att du som söker har några års erfarenhet av larmteknik och servicearbete. Har du dessutom kunskap inom IT, elektronik, el eller liknande är detta meriterande. Som person är du social, initiativtagare och har ett tydligt kundfokus. Du räds inte att arbeta självständigt och har en god samarbetsförmåga i team. Du är också strukturerad och analytisk som älskar kicken av ett löst problem. • Erfarenhet från räddningstjänstverksamhet, meriterande. • Goda datorkunskaper, krav. • Allmän god teknisk kompetens. • 5 års erfarenhet av servicearbete, meriterande. • Gått elprogrammet eller liknande utbildning, meriterande. • Erfarenhet av projektledning, meriterande. • B-körkort, krav. • God svenska och engelska i tal och skrift, krav. Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer ske inför anställning. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Räddningstjänsten Skåne Nordväst

Placering

Helsingborg

Kontaktperson

Räddningstjänsten Skåne Nordväst

Dela jobbannonsen

Anmäl annons