Jobbsafari är en del avschibsted logo

Säljare av bemanningslösningar till Randstad i Stockholm

Säljare av bemanningslösningar till Randstad i Stockholm

Randstad · Stockholm · Ansök senast 21 jan.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Arbetsbeskrivning

Varför ska man fortsätta jobba som säljare, och vad är egentligen poängen med att börja på ett nytt ställe? Sitta och ringa mer eller mindre intresserade kunder dagarna i ända i syfte att uppnå några dammiga försäljningsmål som en säljchef någonstans trixat fram? 
“Hurra”, jublar du kanske? 
 Vad bra, då finns det hur många andra jobb som helst där ute för dig att söka. 
Vill du istället jobba i en riktigt dynamisk och målstyrd miljö med att verkligen nyttja din fingertoppskänsla för affärer och relationer? Vill du genom kunskap, erfarenhet, ambition och nära samarbete med dina kollegor utveckla och sälja tjänster i världsklass? Då får du däremot gärna läsa vidare. 

Ansvarsområden

Randstad är idag världens marknadsledande konsult- och rekryteringsföretag. Som säljare hos oss blir du Randstads ansikte ut mot befintliga och potentiella kunder i västra Sverige.
 Du kommer jobba specialiserat mot vårt tjänsteområde staffing där vi levererar rekryterings och bemanningslösningar inom industri-, logistik- och tjänstemannasektorn.
Rollen innebär att du är vår specialist på den svenska arbetsmarknaden, kundernas olika branscher och möter våra kunder med förståelse, insikt och inspiration kring dagens- och morgondagens rekryterings- och bemanningslösningar.

Till den här rollen söker vi dig  som mår som bäst när du lyckas och når resultat genom eget driv och nära samarbete med kompetenta kollegor från verksamhetens alla delar.
Du har starkt säljfokus och vet att det är i mötet med kund som framgången sker. Din framgång ligger i att skapa affärsrelationer och nätverka bland kunder och prospekt för att utöka din och Randstads affärsrelationer i Stockholmsregionen och Du arbetar med fokus på nykundsbearbetning efter strategisk analys av marknaden. Detta gör du bland annat genom god kontakt och nära dialog med representanter inom Randstads affärsområden på den orten där ditt kundprospekt finns, men också genom att hela tiden hålla dig à jour med marknaden och branschutvecklingen i våra kunders respektive segment.

Du ingår i ett centralt team på koncernnivå som jobbar med försäljning av hela Randstads tjänsteportfölj. Säljavdelningen innehåller totalt 14 säljare och du rapporterar till Head of sales.
Du kommer att utgå från Randstads kontor i Solna, men tjänsten innebär frekventa resor.

Varför ska du jobba hos Randstad?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång. Du kommer att trivas
hos oss om du tycker om att arbeta i en global och starkt värderingsstyrd och varm miljö med kompetenta och skicklig kollegor. Våra prestationsstandarder är höga och vår målsättning är tydligt – vi vill hjälpa företag och individer att nå sin fulla potential! För oss är det också viktigt
att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid bland annat.

Vi erbjuder:
  • Marknadsmässig grundlön.
  •  Incitamentsbaserad rörlig lön.
  • Ett attraktivt förmånspaket (friskvård, aktiesparprogram, föräldralön med mera).
  • Tjänstebil enligt bilpolicy.
  • En internationell arbetsmiljö med stor intern arbetsmarknad och stora möjligheter till utveckling av den egna karriären.

Kvalifikationer

  • Vi söker dig som har någon typ av relevant eftergymnasial utbildning och med minst 3 års erfarenhet av sälj- och affärsutveckling (B2B). Det är starkt meriterande om du kommer från just rekryterings- och bemanningsbranschen. 
  • Det är meriterande om du har någon typ av eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi, management eller personal och arbetsliv.  
  • Du behärskar svenska och engelska väl i såväl tal som skrift och kan ta fram och kommunicerar obehindrat på båda språken då vi arbetar i en global koncern och nyttjar båda språken mycket i det dagliga arbetet. 
  • Vidare har du mycket goda datakunskaper samt vana att arbeta i affärssystem och program.
  • Du har B-körkort.

    Personliga egenskaper:
  •  Som person är du resultatinriktad, social och handlingskraftig. 
    Du har ett utpräglat affärssinne och ett starkt engagemang och drivkraft i det du företar dig. 
  •  Eftersom vi strävar efter att ingå ett partnerskap med våra kunder är det också viktigt att du har en välutvecklad analytisk förmåga och kan identifiera vilka utmaningar kunden har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för kunden.
  • Du har ett stort lokalt nätverk och är en flitig nätverksbyggare. Du kan ledigt röra dig på olika nivåer inom större företag/organisationer och även vara nyfiken inför mindre företags behov. 
  • Du har en positiv grundsyn och brinner för att lyckas i ditt arbete. 
    Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. 
  • Du drivs av att se resultat och stimuleras av ett högt tempo. 

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökans senast 2020-01-21. Notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag. 

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Randstad

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Randstad AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons