Sales Coordinator med omgående start!
Konfidentiell · Göteborg · Ansök senast 3 juni
Heltid · Tillsvidareanställning
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
OM TJÄNSTEN:
Som Sales Coordinator får du ett helhetsansvar för hela kedjan från att kundansvarig utesäljare etablerat kontakt med kund. Detta innefattar att hitta rätt produkt utefter kunds önskemål till att kontakta leverantörer och hantera den administration som följer. Du blir på så vis ett viktigt stöd för kundansvarig utesäljare i arbetet med att säkerställa leverans samt bästa möjliga upplevelse för kund.
Sammanfattningsvis kommer du att:
OM KUNDFÖRETAGET:
Vår kund är ett bolag som genom teknisk support samt en bred produktkatalog omvandlar vision till verklighet med fokus på konstruktionslösningar. Koncernen, som innefattar flertalet varumärken, anställer tusentals medarbetare världen över och är således en ledande aktör på marknaden.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir anställd direkt hos vår kund.
ÖVRIG INFO:
OM OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Som Sales Coordinator får du ett helhetsansvar för hela kedjan från att kundansvarig utesäljare etablerat kontakt med kund. Detta innefattar att hitta rätt produkt utefter kunds önskemål till att kontakta leverantörer och hantera den administration som följer. Du blir på så vis ett viktigt stöd för kundansvarig utesäljare i arbetet med att säkerställa leverans samt bästa möjliga upplevelse för kund.
Sammanfattningsvis kommer du att:
- Sköta orderhantering och säljsupport via telefon & e-mail, inkl. inkommande och utgående samtal till såväl kunder som andra externa parter
- Skapa samt följa upp offerter
- Agera rådgivande samt ge produktförslag vid förfrågningar
- Följa upp order & leveranser mot producenter och speditörer
- Hantera fakturering & returhantering
- Har tidigare erfarenhet av B2B försäljning eller en koordinerande roll som inkluderat både service och administration.
- Har goda kunskaper i Office-paketet, specifikt i Excel.
- Kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska, både i tal och skrift.
OM KUNDFÖRETAGET:
Vår kund är ett bolag som genom teknisk support samt en bred produktkatalog omvandlar vision till verklighet med fokus på konstruktionslösningar. Koncernen, som innefattar flertalet varumärken, anställer tusentals medarbetare världen över och är således en ledande aktör på marknaden.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir anställd direkt hos vår kund.
ÖVRIG INFO:
- Omfattning: Heltid, 08:00-17:00 (ej helger)
- Start: Snarast möjligt, helst omgående
- Placering: Göteborg
- Kontaktperson: Gustav Granqvist
- Lön: fast månadslön, marknadsmässig
OM OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Konfidentiell
Placering
Göteborg