Jobbsafari är en del avschibsted logo

Rekryteringsspecialist med driv och servicekänsla

Rekryteringsspecialist med driv och servicekänsla

Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket · Stockholm · Ansök senast 27 dec.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du vara med och bidra till TLV:s vision Mesta möjliga hälsa för skattepengarna? Med våra olika kompetenser och bakgrunder arbetar vi varje dag för att förverkliga vår vision och nu söker vi dig som också känner ett stort engagemang för vårt uppdrag. Vi sitter i ljusa fina lokaler på Kungsholmen i Stockholm, tio minuters promenad från Stockholms central. Kom och arbeta med oss! Som rekryteringsspecialist erbjuds du ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. Tillsammans med HR-chef, HR-specialister och kommunikatörer bidrar du till att HR-arbetet utvecklas i syfte att skapa hållbara och effektiva lösningar i balans med kärnverksamhetens behov. Vi söker dig som kan tänka proaktivt och vill vara en del i arbetet med att attrahera, rekrytera och introducera nya medarbetare. TLV är en myndighet i tiden där vi inspireras av att göra samhällsnytta. Vi tror på utvecklande ledarskap och medledarskap, ser kraften i samarbeten präglat av tillit, där vi samverkar och arbetar tillsammans. På HR- och kommunikationsenheten arbetar vi operativt och strategiskt för att stötta hela myndigheten i att nå våra verksamhetsmål. Inom HR ligger fokus på kompetensförsörjning, rekrytering, lönebildning, arbetsmiljö och medledarskap/ledarskap. Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för att självständigt driva rekryteringsprocesser, från ax till limpa. Detta innefattar bland annat framtagning av kravprofil och annons, annonspublicering samt samordning och genomförande av intervjuer. Du är ett viktigt stöd till cheferna i alla anställnings- och rekryteringsfrågor och är delaktig i medarbetarnas introduktion på arbetsplatsen. Vidare är du behjälplig vid framtagande av anställningsbevis och andra ärenden i lönesystemet Primula. Du fungerar också som länken mellan verksamheten och Statens servicecenter vid lönekörningar och andra lönefrågor. Andra arbetsuppgifter är exempelvis att besvara inkommande begäran om allmän handling, diarieföring och att uppdatera HR:s sidor på intranätet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • minst två års erfarenhet av statlig rekrytering och dess regelverk i närtid. • erfarenhet av arbete med kompetensbaserad rekrytering. • erfarenhet av att rekrytera till olika typer av tjänster och tjänstenivåer. • god förmåga att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har: • akademisk utbildning inom HR-området. • erfarenhet av rekryteringssystemet ReachMee. • erfarenhet av löneadministration och lönesystemet Primula. Vi söker dig som är bra på att samarbeta och har lätt för att bygga goda relationer, både internt och externt. Du är initiativtagande och kommer med förslag på lösningar som du driver och avslutar. Du är självgående och kan prioritera i ditt arbete för att uppnå goda resultat samtidigt som du är trygg i din roll, prestigelös och har hög integritet. Anställningsform Tidsbegränsad anställning på cirka ett år, fram till 31 december 2022 med eventuell möjlighet till förlängning.   Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer 03860/2021 senast den 27 december 2021. Om TLV Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket, TLV, är en statlig myndighet som beslutar om vilken tandvård, vilka läkemedel och vilka förbrukningsartiklar som ska ingå i högkostnadsskydden. Vi ansvarar för apotekens handelsmarginal och regler för utbyte av läkemedel samt bedriver tillsyn. Vårt uppdrag är att få ut mesta möjliga hälsa för skattepengarna. Vi erbjuder en attraktiv och inkluderande arbetsplats som är fri från diskriminering där du får möjlighet att utvecklas och kan kombinera yrkes- och privatliv.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Tandvårds-och Läkemedelsförmånsverket, Tlv

Dela jobbannonsen

Anmäl annons