Registrator Vallentuna kommun

Vallentuna kommun · Vallentuna

·

Ansök senast 15 nov.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Har du ett stort samhällsengagemang och intresse av att arbeta i offentlig förvaltning? Som registrator i Vallentuna kommun kommer du att ha möjligheten att styra vårt informationsflöde och lära känna den kommunala verksamheten från insidan. Om du tycker att det låter intressant, då har vi ett spännande och roligt arbete att erbjuda.   Vallentuna kommun vågar testa. Vi har som ambition att ligga i framkant när det gäller digitalisering, arbetssätt och arbetsmetoder och som medarbetare hos oss har du en central roll i utvecklingsarbetet. I Vallentuna har du möjligheten att vara med och skapa något nytt. Bemötande, tillgänglighet och fokus på kunden är viktigt för vårt arbete med resultat och ökad kvalitet.   Om verksamheten Kommunstyrelsens kansli är en avdelning inom kommunledningskontoret och ansvarar för kommunens centrala postöppning och diarieför handlingar åt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunens nämnder, samt ger service kring administrativa frågor till både tjänstemän och förtroendevalda. Kansliet har även ansvaret för att utveckla och förvalta kommunens ärendehanteringsprocess. Avdelningen präglas av en stark teamkänsla där registratorer, arkivarier och nämndsekreterare tillsammans arbetar för utvecklingen av den administrativa processen.   Arbetsuppgifter Som registrator i Vallentuna arbetar du huvudsakligen med diarieföring av allmänna handlingar i vårt ärendehanteringssystem. Du deltar i den dagliga posthanteringen av såväl fysisk post samt inkommande e-post och du kommer att hantera utlämnande av allmän handling. Du kommer även att arbeta nära verksamheten och ge råd och stöd utifrån de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning, det kan ske både i form av utbildningsinsatser och i direktkontakt med handläggare. Att utveckla, dokumentera och standardisera kommunens ärendehantering är också en del av dina arbetsuppgifter. Registratorerna jobbar även nära tillsammans med kommunens arkivarie och hjälper till med diverse arkivuppgifter. Befattningen som registrator är placerad i säkerhetsklass, detta eftersom hantering av säkerhetsklassade handlingar kommer att ingå i dina uppgifter. Detta medför att du kommer att säkerhetsprövas innan anställning.   Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning inom arkivvetenskap, registratur, juridik eller något som vi bedömer som likvärdigt är ett krav. • Du behöver ha grundläggande juridiska kunskaper i lagstiftning gällande allmänna handlingar, framför allt tryckfrihetsförordningen samt offentlighets – och sekretesslagen. • Du ska kunna uttrycka dig obehindrat i svenska språket både i tal och skrift. • Tidigare erfarenhet som arkivarie, arkivassistent eller registrator är meriterande.   Personliga egenskaper • Du arbetar mot resultat genom att du visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar och utvecklar lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande och du stärker dina kollegor när det syns även hos dem.   Information om processen I Vallentuna kommun har vi en professionell verksamhet, som präglas av kvalitet och kundfokus. Engagemang, allas lika värde och utveckling genomsyrar vår organisation. Du som söker bör självklart dela vår gemensamma värdegrund. Som arbetsgivare vill vi ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och friskvård för personalen. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start tidigast 1 januari, provanställning kan komma att tillämpas. Vi tillämpar individuell lönesättning. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Vallentuna kommun använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 15 november. För mer information kontakta: Mikael Carlgren, kanslichef, 08-587 851 09, mikael.carlgren@vallentuna.se. Mer information och fackliga representanter hittar du på  www.vallentuna.se/ledigajobb.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Vallentuna kommun

Placering

Vallentuna

Kontaktperson

Vallentuna kommun