Jobbsafari är en del avschibsted logo

Redovisningsekonom till Assistansbolaget Försäkring i Helsingborg

Redovisningsekonom till Assistansbolaget Försäkring i Helsingborg

Academic Work · Helsingborg · Ansök senast 25 dec.

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Nu söker vi en person till att bli en del av ekonomiavdelningen på Assistansbolaget Försäkring i Helsingborg, i rollen som redovisningsekonom. Vi söker dig som tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter, har ett stort lösningsfokus och som har tidigare erfarenhet av redovisningsekonomyrket. Du kommer få ta mycket eget ansvar i rollen och vi ser gärna att du har ett öga för detaljer, är flexibel och prestigelös för att kunna lyckas i rollen. Sök rollen redan idag om det här låter intressant!

Information om uppdraget

Företaget grundades 2015 och är idag marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med kunder i Norden. Huvudkontoret ligger i Helsingborg med ungefär 40 anställda. Assistansbolaget är nu på jakt efter en redovisningsekonom till deras ekonomiavdelning för ett uppdrag på cirka 4 månader. Du kommer ingå i ett team om tre personer där du rapporterar direkt till företagets CFO. Om samarbetet går bra under dessa månader finns goda möjligheter till att få stanna kvar i rollen. Du kommer dessutom bli erbjuden en gedigen introduktion från företagets förra redovisningsekonom som kommer ge dig en stabil grund att arbeta utifrån.

Det här är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du är anställd via Academic Work men arbetar ute på företaget. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Rollen som redovisningsekonom innebär bland annat följande ansvarsområden:
  • In- och utbetalningar
  • Leverantörsfakturor
  • Manuell fakturering
  • Påminnelserutiner
  • Månadsavstämningar
  • Standardrapportering
  • Uppföljning månadsbokslut
  • Årsbokslut
Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Har något/några års erfarenhet i en liknande roll
  • Goda kunskaper i MS Office, främst Excel
Det är viktigt att du har full koll på löpande bokföring, in- och utbetalningar och månadsavstämningar.

Som person är du:
  • Ansvarstagande
  • Noggrann
  • Flexibel
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid minst 4 månader framåt
  • Placering: Helsingborg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Helsingborg

Dela jobbannonsen

Anmäl annons