Jobbsafari är en del avschibsted logo

Redovisningsansvarig till Billogram

SJR · Stockholm · Ansök senast 23 dec.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Är du en erfaren redovisningsekonom/ansvarig som lockas av möjligheten att få helhetsansvaret för redovisningen i ett mindre och expansivt tillväxtbolag? Trivs du i en dynamisk miljö där du arbetar tillsammans med stolta och engagerade kollegor? Då kan det vara dig Billogram söker till sitt kontor centralt beläget i Stockholm. Billogram går mot strömmen och gör sitt bästa resultat någonsin och behöver nu förstärka ekonomiteamet med en Redovisningsansvarig! Om tjänsten Vi söker dig som tänker som vi gör! Du tycker att tråkiga fakturor och krångliga betalningar förtjänar att bli till något bättre. Ekonomifunktionen består idag utav CFO och en redovisningsekonom som just nu är föräldrarledig. Rollen som redovisningsansvarig är bred och kommer innefatta allt från löpande bokföring till rapportering tillsammans med CFO. Den präglas också av en hel del ad hoc-uppgifter i takt med att företaget växer och utvecklas vilket är något du motiveras av. Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden: - intialt allt som rör vår redovisning - löpande redovisningsarbete med allt från ax till limpa - skatt, moms och deklaration - upprätta månads- årsboklslut enligt gällande regelverk (K3) - framtagning av årsredovisning - budget- och prognosarbete - säkerställa kvaliteten i redovisningen - utveckla och förbättra processer - initialt hantering av lön Som redovisningsansvarig kommer du att rapportera till CFO som är närmaste chef samt ha nära samarbete med övriga kollegor på bolaget. Din bakgrund Du som söker är civilekonom eller har annan relevant ekonomiskutbildning med inriktning redovisning. Vi kommer värdesätta om du har många års praktiskt erfarenhet från en liknande roll med helhetsansvaret för redovisningen. Vi söker dig som är självgående och erfaren. Du har mycket god förståelse för och erfarenhet från hela redovisningsprocessen och är trygg med svenska regelverket (K3). Meriterande om du har erfarenhet av koncernredovisning och IFRS. Du har goda kunskaper i Officepaketet, och ditt systemintresse gör att du lätt sätter dig in i nya ekonomi- och affärssystem. Du är en mycket van att arbeta i Excel och moderna affärssystem samt uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du driven, prestigelös och strukturerad. Du trivs med att arbeta med förbättringar och tar ett stort eget ansvar. Du har lätt att knyta kontakter inom organisationen och har god samarbetsförmåga. Du är flexibel, prestigelös och har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter samt förmåga att fördela och följa upp arbetsuppgifter. Om bolaget På Billogram har vi tagit oss an uppgiften att revolutionera ett område där få andra sett någon potential, nämligen faktureringen. För företag vars kunder betalar återkommande eller abonnerar, så är “hur man tar betalt” avgörande för ens affär, men också för relationen till kunderna. Genom att ersätta en föråldrad pappersfaktura med ett interaktivt format, smart teknologi och automation, så erbjuder Billogram intelligentare fakturering som gynnar både företag och deras kunder. Läs gärna mer om hur det är att arbeta på Billogram på deras karriärsida - Career.billogram.com (http://career.billogram.com/) Ansökan I denna rekrytering har Billogram valt att samarbeta med SJR. Urval och intervjuer påbörjas 10 augusti så vänta inte med din ansökan. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Kraft på 076-879 91 95 alt på therese.kraft@sjr.se Notera att vi tyvärr inte kan ta emot din ansökan via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/) Titel: Redovisningsansvarig

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

SJR

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Sjr In Scandinavia AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons