Receptionist till statlig myndighet, heltid och deltid

Randstad · Uppsala

·

Ansök senast 6 dec.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Arbetsbeskrivning

Är du självgående, serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga? Har du dessutom tidigare erfarenhet av arbete som receptionist eller liknande? Då kan det vara dig vi söker.

Vi söker för vår kunds räkning två receptionister som kan börja arbeta relativt omgående. Ett uppdrag är på heltid(100%) och det andra uppdraget är på deltid(50%). Detta är konsultuppdrag som förväntas pågå i 6 månader och du kommer att bli anställd av Randstad. För rätt person finns det möjlighet till ytterligare uppdrag efter detta. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

I rollen som receptionist består huvudarbetet i att besvara myndighetens växelsamtal samt hantera besökare. Då samtals- och besöksflödet varierar kommer det även finnas tid för andra administrativa uppgifter.

Arbetsuppgifter:
  • Ge service och svara på allmänhetens frågor, både i receptionen och i telefonväxel
  • Uppdatera sökord i vårt telefonisystem
  • Ansvara för utlåning av besökstaggar, datorer, cyklar och paraplyer
  • Ansvara för att besökssammanträdesrum ser bra ut och att där finns relevant material
  • Hantera det fysiska inpasseringssystemet
  • Upprätthålla rutinbeskrivningar för det arbete som utförs
  • Administrera beställningar av terminalglasögon
  • Vid behov bistå med iordningställande av köket
  • Kunna hjälpa med att besvara enklare frågor från allmänheten om det som står på hemsida.

Arbetstider

Vi söker två receptionister, en för arbete 100% och en för arbete 50%. 

Kvalifikationer

Krav för tjänsten:
  • Gymnasium eller annan likvärdig utbildning.
  • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet av receptionsarbete.
  • Behärska svenska och engelska väl, framförallt i tal men även i skrift, det vill säga kunna ge god service på både svenska och engelska.
  • Ha en god språklig förmåga.
  • Ha stor vana av att arbeta med datorn som arbetsredskap och vara van vid att arbeta i olika IT-system, framförallt i vanligt förekommande. kontorsstödsprogramvara t.ex. Microsoft Officepaket.
  • Vana vid att göra sökningar i sökmotorer på internet.
  • Kunna arbeta efter givna instruktioner.
  • Kunna uppdatera instruktioner för det egna arbetet.
  • Kunna hantera olika administrativa uppgifter efter upplärning.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och följande krav ställs:
  • God förmåga att bemöta människor, genom att vara empatisk, informativ och tydlig
  • Serviceinriktad och hjälpsam
  • Social och positiv
  • Flexibel, kunna hantera oväntade händelser och förmågan att hitta lösningar
  • Ansvarsfull, noggrann och ordningsam
  • God samarbetsförmåga och förmåga att kunna agera självständigt och ta egna initiativ

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet

1 års erfarenhet av arbete som receptionist.

Ansökan

Sista dag för ansökan 2020-12-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emelie Prokop, emelie.prokop@randstad.se 

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Randstad

Placering

Uppsala

Kontaktperson

Randstad AB

Vid ansökan:Ange referens 201315223 i din ansökan