Jobbsafari är en del avschibsted logo

Projektledare till Lokalförsörjningsavdelningen

Projektledare till Lokalförsörjningsavdelningen

Örebro Kommun · Örebro · Ansök senast 31 aug.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du vara med att utveckla vår nya lokalförsörjningsavdelning? Vår målsättning är att ligga i nationell framkant i att tillhandahålla ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler för kommunal verksamhet, alltid med medborgarna i fokus! Följ med på vår resa! Om tjänsten Vi söker nu en projektledare till vår Lokalförsörjningsavdelning. I din roll kommer du att arbeta med projekt på Lokalplaneringsenheten. Som projektledare förväntas du självständigt starta upp, driva och slutföra projekt med ansvar för lokalanskaffning. Du har en bred verksamhetskännedom och kan arbeta med alla kommunens förvaltningar. Du ger även ett strategiskt stöd till chefer och medarbetare inom ditt sakområde. Du ansvarar för lokalanskaffningar för att tillgodose lokalbehov hos kommunens verksamheter. Lokalanskaffningen kan ske genom inhyrning av befintlig lokal, om-/tillbyggnad av befintlig lokal eller nyproduktion. Inom uppdraget har du kontakt med fastighetsägare och konsulter kopplade till lokalanskaffningen på en genomförande nivå. Du har även kontakt med Avtalsenheten, kontaktpersoner på Miljö- och Stadsbyggnadsförvaltningen, ekonomer samt verksamhetsrepresentanter från förvaltningarna. Uppdraget innebär även att du föredrar ärenden i nämnd.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  • genomföra lokalutredningar, konsekvensanalyser, förstudiebeställningar, projektbeställningar, slutrapporter inklusive kalkyler • granska förvaltningarnas behovsutredningar • projektleda övriga utredningar som tex akuta lokalprojektutredningar • följa standardiserat arbetssätt och bidra till utveckling Kompetenskrav • universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp med inriktning mot samhällsplanering, fastighetsekonomi, byggnadsingenjör, alternativt inneha en annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • god kunskap i Office 365 I rollen som projektledare är du flexibel och kan snabbt anpassa dig till förändringar i omgivningen. Du tar egna initiativ och är självgående i ditt arbete, och du kan även hantera, analysera och lösa komplexa frågor och problem. Vidare är du utåtriktad och har lätt för att skapa goda relationer med både kollegor och externa samarbetspartners. Du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med både interna och externa parter samt att du skriftligt kan dokumentera det som verksamheten kräver. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande • erfarenhet av att leda och driva projekt • erfarenhet av bygg- eller fastighetsbransch • erfarenhet av arbete med lokalförsörjning Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Om arbetsplatsen Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun orebro.se/jobb. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 31 augusti Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Örebro Kommun

Placering

Örebro

Kontaktperson

Örebro kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons