Jobbsafari är en del avschibsted logo

Projektledare med samordningsansvar

Varbergs kommun, Fastighetsavdelningen · Varberg · Ansök senast 31 maj

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Vill Du arbeta med bevarandet och utvecklingen av Varbergs kommuns fastigheter, allt ifrån att säkerställa status enligt fastslagna underhållsplaner till att anpassa fastigheten utefter de behov som uppstår i takt med att verksamheter förändras. Då kan vi erbjuda Dig en utmanande och stimulerande arbetsplats med många omväxlade arbetsuppgifter. Hos oss får Du möjlighet att utveckla Dig i rollen som Samordnande Projektledare. Du kommer att vara en viktig resurs i vårt arbete med att skapa en god och framtidssäkrad funktion i våra fastigheter. I din roll kommer du också vara en viktig del i vårat arbete med att finna goda energibesparingsåtgärder. Som Samordnande Projektledare kommer du att ansvara för en grupp som, i dag, består av 4 st. projektledare. Du kommer att administrera en projektportfölj och fördela projekt från denna till gruppen med projektledare, inklusive Dig själv. För att hjälpa fastighetsavdelningen framåt i processen med projekt kommer du att utveckla och skapa rutiner för att effektivisera och likrikta avdelningens projekt från beställning till överlämnad produkt. Du förväntas vara en erfaren projektledare som kan fungera som stöd och bollplank till din grupp. ARBETSUPPGIFTER · Säkerhetsställa att våra processer och rutiner följer gällande lagar och regler kring byggprocessen · Ansvara för att vidareutveckla interna rutiner och arbetsprocesser för likriktande och effektivisering av projektledning hos Fastighetsavdelningen · Leda och fördela projektportföljen för Fastighetsavdelningen · Projektuppföljning och prognosavstämningar med projektledare · Medverkan i planering och utförande av förnyelse- och underhållsprojekt · Planering av projekt i samarbete med avdelningens förvaltargrupp · Löpande avstämning med projektledare och förvaltare · Leda egna projekt • Omvärldsbevaka och kompetenssäkra projektgruppen utifrån kommande krav och behov KVALIFIKATIONER · Byggnadsingenjörsutbildning eller av arbetsgivaren bedömd likvärdig utbildning/erfarenhet · Goda kunskaper inom entreprenadupphandlingar, PBL, LOU och entreprenadjuridik · Goda kunskaper och erfarenhet av projektledning inom byggprocessens olika skeden · Mycket god datorvana med erfarenhet av att arbeta i Windowsmiljö, Officepaketet och AutoCad · God analytisk förmåga och är strukturerad · Du tycker om att samarbeta och är lyhörd i ditt sätt att möta andra · Behörighet som kontrollansvarig enlig PBL samt utbildning som byggarbetsmiljösamordnare är meriterande • Körkort B är ett krav ÖVRIGT Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Varbergs kommun, Fastighetsavdelningen

Placering

Varberg

Kontaktperson

Varbergs kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons