Polismyndigheten söker administratör till receptionen med placering i Luleå

Polismyndigheten, Polisregion Nord · Luleå

·

Ansök senast 1 dec. (4 dagar kvar)

Vid ansökan:Ange referens C44109/2020 i din ansökan

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en Administratör till receptionen vid lokalpolisområde Luleå/Boden med placering i Luleå. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polisområde Norrbotten består av fyra lokalpolisområden, Luleå/Boden, Norra Lappland, Piteå Älvdal och Östra Norrbotten. I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna. Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten och en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden samt effektivitet. Är du intresserad av att vara Polisens ansikte utåt? I sådana fall är du den person vi söker. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna består till största delen av att hantera administrativa uppgifter som främst innefattar service gentemot allmänheten, såsom att handlägga resehandlingar, hittegods- och tillståndshantering samt anmälningsupptagning. Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Hittegodshantering • Tillståndshantering • Anmälningsupptagning • Andra förekommande administrativa arbetsuppgifter inom lokalpolisområdet. • Viss vapenhantering • Handlägga och utfärda resehandlingar KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Gymnasieexamen • Erfarenhet av receptionsarbete eller annat arbete som innefattat kundkontakter och administration som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten • Erfarenhet av administrativt arbete vid en statlig myndighet • God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg samt vana att arbeta i många olika datasystem • Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. • Körkort B Meriterande • Genomförd utbildning i RES-systemet och erfarenhet av resehandlingar • Erfarenhet av att hantera hittegods • Erfarenhet av arbete med Polisens IT-system framför allt RAR och DURTVÅ • Erfarenhet av och/eller kunskap om juridik eller rättsligt arbete • Erfarenhet av anmälningsmottagning Personliga egenskaper Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på arbete med en hög servicenivå, engagemang, och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett flexibelt förhållningssätt och en god samarbetsförmåga. Då du ingår i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten ska kunna fungera, vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Din stationeringsort är Luleå men tjänstgöring kan även komma att ske i Boden Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Administratör reception, Stöd/Service 2, Lokalpolisområde Luleå/ Boden, Region Nord Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr C44109/2020 per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult Helena Forsgren, 073-074 80 76. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Polismyndigheten, Polisregion Nord

Placering

Luleå

Kontaktperson

Polismyndigheten

Vid ansökan:Ange referens C44109/2020 i din ansökan